Gezocht Omheining Weide

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinaxx

Gezocht Omheining Weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 21:32

Hooihooi!
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ik ga binnenkort verhuizen naar een boerderij met een groot stuk land.
Daar hebben altijd schapen gestaan dus de omheining die er nu staat is niet geschikt voor de paarden die er straks in komen te staan.
Ik ben veel informatie aan het zoeken op internet maar misschien weten jullie nog wel een heel goed bedrijf die mooie omheiningen verkopen of goede ervaringen mee hebben.
Hebben jullie een idee wat voor omheiningen je het beste kan plaatsen?
Er worden nieuwe paardenstallen, paddock en noem maar op al gebouwd wat al echt een vermogen heeft gekost :') daarom niet al te dure omheiningen..
De wei is best wel groot, en dit word mijn eigen projectje haha!

Er zijn echt 100000000 sites van omheiningen, en ik zie het overzicht niet meer..
Dus ik dacht laat ik maar eens hier vragen :)

Alvast heel erg bedankt!
Liefs Sabina

xGwennn_94

Re: Gezocht Omheining Weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:36

je kan tijdelijk toch houten ronde palen kopen met rond of plat schrikdraad dat is de goedkoopste oplossing als er daarna gespaard is kan je altijd luxer gaan

enkel de kosten inzicht is lastig licht er aan hoe groot het weiland is

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:36

Als je toch al kapitalen hebt uitgegeven, zorg dat dit dan geen goedkope flop gaat worden. Een uitbraak of defect gaat snel in de euro's lopen die je beter bij een goede omheining kunt doen. Verder moet je eerst eens gaan bedenken wat je wilt: hout, ijzer, stroomdraad? Heeft allemaal voor- en nadelen.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:43

Omheining is zooooo duur. Wij hebben ronde weidepalen van 10 cm rond en bruin draad 40 mm, ongeveer om de 3,5 m een paal en dubbel draad. Klinkt simpel, maar kost nog een kapitaal. (functioneert wel perfect hoor)

Sabinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 21:51

Michellette schreef:
Als je toch al kapitalen hebt uitgegeven, zorg dat dit dan geen goedkope flop gaat worden. Een uitbraak of defect gaat snel in de euro's lopen die je beter bij een goede omheining kunt doen. Verder moet je eerst eens gaan bedenken wat je wilt: hout, ijzer, stroomdraad? Heeft allemaal voor- en nadelen.

Ja daarom informeer ik graag eerst hier, voordat ik verdere stappen onderneem!

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 21:54

voor 400 euro heb ik 80 palen en 200m draad misschien een kleine inzicht. het is even goed googlen op mp kan je vaak veel palen halen die niet al te duur zijn enkel je draad is vaak maar dat is ook net wat je wilt rond/pat 2 dubben 3 dubbel of enkel

Sabinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 11:47

Dankjulliewel voor het meedenken! Heb gister een offerte bij een bedrijf aangevraagd! Ben benieuwd :D