Toen ben ik een afdak gaan bouwen van 3m x 3m zodat in ieder geval het hooi droog bleef en de paarden tóch wat konden schuilen.

Helaas gingen ze na een hele poos schuren tegen de houten palen [8cm dik] en na een poosje brak de eerste paal af. Afdak weer gemaakt,ging een poos goed.

De 2de keer afgebroken door de paarden.

Maar op een dag lag het hele afdak tegen de grond! We hebben het helemaal afgebroken,ik was er klaar mee,geen houten afdak meer.

Maar tóch wilde ik iets hebben voor de paarden zodat ze droog konden staan.
Ik had alvast een groot stuk laten betegelen door een stratenmaker.En op die plek wilde ik iets bouwen voor de paarden.
Het betegelde stuk.

Toen kwam iemand met het idee om een schuilstal te bouwen van staal.Dat is sterker,ze kunnen er niet in bijten [dat deden ze bij de houten palen ook nog] en schuren heeft geen zin,want het is helemaal glad. Die persoon is gaan rekenen wat ik kwijt zou zijn aan een schuilstal van metaal van 6m x 4m en 2.20m tot 2.50m hoog.Kost aardig wat,maar dan heb je ook wat. [hoop ik].
Dag 1:
de gaten zijn gegraven waar de palen in komen te staan.Er word ook beton in gestort.

Dag 2:
Het Frame van de Metalen schuilstal vanaf de voorkant.

Vanaf de zijkant.

De zijkant [langs de bomen en het draad] word dicht gemaakt en de achterkant [ook bij het draad] gaat dicht.Er blijven dus 2 kanten open en deze openingen staan op het Oosten en Noord-Oosten.En uiteraard komt er een dak bovenop wat mooi schuin afloopt.Er komt ook nog een dakgoot aan de achterkant en daar komt een grote regenton te staan,zodat het water in de regenton loopt. Zo hebben de paarden ook gelijk regenwater ter beschikking bij de stal en word het geen blubberzooi.
Vandaag word dag 3,dus word vervolgd.