Is dit raar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nouky12

Is dit raar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 17:06

Hallo,

Als alles mee zit ga in januari mijn eerste paardje kopen
Helaas een half jaar later dan gepland maar dit kwam omdat ik mijn vorige baan kwijt was geraakt.
Nu heb ik gelukkig een nieuwe baan, en als mijn contract in januari wordt verlengt komt mijn eerste paardje er.

Nu ben ik vorig jaar al gaan kijken bij een super leuke stal die binnen mijn budget valt. Maar nu zag ik dat er weer een nieuwe stal vrij is daar. Alleen mijn paard komt er pas in januari.

Zou het raar zijn als ik bel / email of er iets te regelen valt dat ik de stal alvast reserveer voor januari tegen een klein maand bedrag?

Zeg maar het bedrag wat ze nodig hebben om samen niet duurder uit te zijn?

Groetjes

Sim

Re: Is dit raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:11

Ik zou het persoonlijk niet doen. Je weet nog niet eens zeker of je contract wordt verlengd en zoals ik het lees hangt het daar vanaf of je je paard kunt gaan kopen of niet. Ik zou geen risico nemen en het reserveringsgeld lekker opsparen.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 17:12

Ik vind dat je nog wat veel vraagtekens hebt om een stal te reserveren ( als dat zo wie zo al mogelijk zou zijn!!)
Je weet nog niet eens óf je in Januari tegen een leuk paard op loopt?

Aan de andere kant.....als de staleigenaar er mee akkoord gaat en je het waard vind om de komende maanden voor een lege stal te betalen.........je kán maar alvast een fijn plekje hebben.

Gooi gewoon eens een balletje op bij de staleigenaar zou ik zeggen.

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 17:19

Dat is natuurlijk waar, mijn contract is het grootste punt. In oktober ga ik alvast een balletje opgooien hor mijn kansen zijn. Wat ik zelf kan beoordelen zit ik er prima. Ik heb eigenlijk geen problemen en mijn baas vind het gezellig als ik er ben. Mijn collega's zeggen allemaal dat ik me geen zorgen hoef te maken. Maar die zijn niet de gene die mijn contract verlengen natuurlijk.

En dan denk ik bij mezelf, ik kan beter maar iets hebben dan dat ik straks mijn paard in de schuur moet zetten. Betaalbare stalling is erg schaars waar ik woon

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 18:38

Je zou dat kunnen doen, maar dan zou ik eerst eens vragen wat reserveren kost. Hoe weet je trouwens of het je meteen lukt in Januari je droompaard te vinden? Want de zoektocht naar het juiste paard kan ook wel even duren,en je moet daar ook de tijd voor nemen om een miskoop te voorkomen. /3 :j

LindavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:18

Reserveren is een optie, al vraag ik me wel af of de stal dit wil.. (als ze de stal vullen met een nieuw pensionpaard brengt dit voor hun natuurlijk veel meer op dan wanneer jij hem reserveerd..) En zoals hier boven al wordt gezegd; het vinden van een paard kans soms een aardig lange tijd duren..

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:38

Ik zou er nog helemaal niet aan beginnen... Je weet nog niks zeker, en ook al kan je in oktober een goed idee krijgen, kan je in januari alsnog niet verlengd worden.

Zou eerst dat maar afwachten. En tot hoelang word die verlengd? 6 maanden? Want wat als je een paardje koopt en over 6 maanden word je niet verlengd of ontslagen of dergelijke ? Dan zit je met kosten die je helemaal niet kan betalen ?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:59

Er zijn wel wat stallen die dat doen. Meestal betaal je dan de kale huur, wat dus minder is dan de volle huur. Voor hen eigenlijk voordelig, want ze hebben geen werk aan die box maar wel inkomsten, maar voor jezelf natuurlijk niet.

Wellicht is het ook een optie om gewoon aan te geven dat je interesse in een box daar hebt, maar pas komt als je werkelijk een pard hebt en je op een soort wachtlijst gezet kan worden. Zodra jij je paard hebt én er een box leeg is is die voor jou, maar ze houden hem niet al die tijd vrij.

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 17:54

RianneH schreef:
Er zijn wel wat stallen die dat doen. Meestal betaal je dan de kale huur, wat dus minder is dan de volle huur. Voor hen eigenlijk voordelig, want ze hebben geen werk aan die box maar wel inkomsten, maar voor jezelf natuurlijk niet.

Wellicht is het ook een optie om gewoon aan te geven dat je interesse in een box daar hebt, maar pas komt als je werkelijk een pard hebt en je op een soort wachtlijst gezet kan worden. Zodra jij je paard hebt én er een box leeg is is die voor jou, maar ze houden hem niet al die tijd vrij.

Dat is natuurlijk ook wel een optie, om me op de wachtlijst te zetten. Daar had ik zelf nog niet overnagedacht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:04

Eerst een contract verlenging en dan graag voor onbepaalde tijd anders ben je na een jaar weer terug bij af. Dan kijken naar een paard(kan ook nog wel even duren voor je de goede hebt ) en dan een stal, is altijd wel iets te vinden. Of neem, zodra je serieus op zoek gaat contact met de door jou gewenste stal op.

nouky12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 18:29

bigone schreef:
Eerst een contract verlenging en dan graag voor onbepaalde tijd anders ben je na een jaar weer terug bij af. Dan kijken naar een paard(kan ook nog wel even duren voor je de goede hebt ) en dan een stal, is altijd wel iets te vinden. Of neem, zodra je serieus op zoek gaat contact met de door jou gewenste stal op.

Nee, natuurlijk is het contract het belangrijkste. Daar ga ik volgende maand over praten.
Dan een stal regelen en kijken voor een paard.
Ik wil sowieso geen overhaaste keuzes gaan maken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:44

Er over praten is helaas niet voldoende, mondelinge toezegging heb je geen bal aan, pas als het op papier staat. Ik weet het, lastig als je iets graag wilt maar wel noodzakelijk.

EquiLibri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:43

Ik zou inderdaad ook zorgen dat je eerst zekerheid hebt, het zou zonde zijn om een aantal maanden een stal te gaan betalen, en hem uiteindelijk af te moeten zeggen omdat het toch niet doorgaat, weggegooid geld... Persoonlijk zou ik naar een aantal stallingen gaan kijken op voorhand, maar pas iets concreets gaan vastleggen de moment dat ik echt een paard op het oog heb en de kans groot is dat ik deze koop...

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:49

Je zou het kunnen proberen als de eigenaar van die stal het wil en dan kan je altijd nog beslissen als je het wel of niet gaat doen dat met die stal reseveren :)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:53

Ik zou sowieso met die stal gaan praten. Dan hoor je wat de mogelijkheden zijn en kennen ze jou ook alvast. Kan straks een voordeel zijn.