Muren en staarten...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovehaffie

Muren en staarten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 15:37

Mijn lieve haflingervriend heeft een tik waar ik best van baal:

Meneer slaapt tegen de muur aan, met zijn staart. Hij gaat tegen de muur staan met zijn kont en zakt vervolgens heerlijk op rust. Opzich geen probleem is het niet dat het net is alsof hij schuurt (niet zo heftig maar er mist dus wel veel haar bovenin) In de winter staat hij onder de dekens en groeit het weer aan maar helaas zodra de dekens afgaan verdwijnt het weer!

Nu vroeg ik mij af of er bokkers zijn die mij kunnen helpen hiervoor een oplossing te vinden? Natuurlijk is dat pas voor volgend jaar aangezien we langzaam richting de dekens gaan maar liever nu alvast vooruit kijken!

Als het verkeerd staat alvast excusses

Rivjenn

Re: Muren en staarten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:43

Misschien een rubber mat tegen de muur maken zodat de schade enigzins beperkt blijft?

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:45

de mijne schijnt het ook te doen. de stal baas heeft regelmatig plat gelegen van het lachen....
mischien kun je rond om in de stal bezum koppen plaatsen op staart hoogte.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:45

Zo erg is dat toch niet?Mijn ruin heeft ook een plofstaart.

_jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:04

Ik volg dit even!
Die van mij poept tegen de muur aan, en gaat er daarna lekker tegen aan schuren waardoor de haren worden vervangen door poep. :=

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 16:43

@Rivjenn: ik heb helaas niet zomaar een groot stuk rubber en helaas zou ik dan de hele stal moeten doen want hij doet het op elke willekeurige plek tegen de muur.

@ Lolotjeh: worden wel heel veel bezem koppen, denk niet dat de staleigenaar er blij van word zeker ook niet met uitmesten...

@ Britta31: zo erg is het niet maar wel super zonde, het is geen plofstaart de haren zijn gewoon echt weg (krijg regelmatig de vraag of hij geen wormen heeft... Nee dus...)

@_jara: poepen doet hij netjes in de hoek gelukkig! Dat lijkt me nog meer balen! Vind het zo zonde van de staart! En aangezien ik enkel met hem men zit ik er elke keer tegenaan te kijken en mis ik zijn mooie volle staart!

Ik heb wel is gekeken naar zo'n staartbeschermer die je ook bijv voor op de trailer hebt maar lijkt mij niet slim/handig dit standaard om te laten ?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:06

Staartbeschermers zijn zeker niet gemaakt om lang aan te houden.

Je haflinger schuurt niet, maar leunt gewoon tegen de muur met zijn staart, lijkt me raar dat die staart daar van kapot gaat. Als hij effectief schuurt zijn er veel anti-jeuk oplossingen...

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 17:59

Hij gaat tegen de muur staan en 'zakt' dan op rust. Dit meerdere malen per dag dus helaas is het dan een soort schuren

Niet heel goed te zien maar hier een foto waarop je de schade een beetje ziet kan morgen eventueel een foto maken waarop het te zien is:
Afbeelding

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:22

Als de haren weg zijn is het wel jammer.Mijn ruin heeft nog zijn plofharen.Kan je niet iets maken van bv een oude deken wat je dan over zijn billen en staart hang als hij in de stal is.