kunstmest nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

selyna

kunstmest nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 12:31

Ik had een vraagje
Heeft het nu nog zin om kunst mest te gooien?
Of is dat geld weggooien?

Ibbel

Re: kunstmest nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:33

Verwacht je dat je gras nog gaat groeien dan?

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 12:42

Mijn gras groeit nog maar natuurlijk erg langzaam

Dacht misschien helpt het :o

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:43

Ik heb vorige week inderdaad nog kunstmest gegooid op 1stukje land en ga dat vanavond ook nog doen op een ander stukje. Puur om het gras nog een kleine boost te geven zodat het actief blijft en onkruid geen kans krijgt. Gaat perfect met deze temperaturen.

selyna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 12:48

Ik ga het ook nog gewoon proberen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:42

De beperkende factor voor je gras is in de herfst niet de voeding in je bodem (tenzij daar jarenlang echt helemaal geen mest op gekomen is) maar de hoeveelheid zonlicht en de temperatuur. Die beide lopen alleen maar terug. Mest geven gaat daar niets aan veranderen.
Met de hoeveelheid regen die er valt zal het meeste dus naar het grondwater uitspoelen en dit vervuilen.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:44

Ibbel schreef:
De beperkende factor voor je gras is in de herfst niet de voeding in je bodem (tenzij daar jarenlang echt helemaal geen mest op gekomen is) maar de hoeveelheid zonlicht en de temperatuur. Die beide lopen alleen maar terug. Mest geven gaat daar niets aan veranderen.
Met de hoeveelheid regen die er valt zal het meeste dus naar het grondwater uitspoelen en dit vervuilen.

Volgens mijn hooiboer is het nog ideaal om een beetje bij te strooien om het gras wat op te frissen. Ik zie een heel erg groot verschil tussen het perceel dat vorige week nog een emmertje heeft gekregen en het stuk dat niet gebeurd is. Dus het haalt wel degelijk nog iets uit. Boekenwijsheid vs praktijk.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:46

Officieel mag het niet meer na 1 september. Maar ik zou het gerust nog doen hoor. Nu erop, morgen regen eroverheen, daarna paar dagen zon, is wel ideaal!

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:52

Kan nn nog best. Scheelt wel degelijk in de vorming van mos en onkruid van t voorjaar

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:40

Ik heb het hier ook nog gedaan bij mijn mest, hij hou morgen lekker veel regen en dan erna paar dagen nog lekker weer en zonnetje.. en me kleine weitjes die nu kaal zijn krijgen dan nog even een kleine boost.