Roodvos schreef:Een paar jaar geleden zat ik op een jong, letterlijk net zadelmak paard dat ergens van schrok en aan de loop ging. Dat was op zich geen ramp, want het ging wel hard maar niet gek. Op gegeven moment kon ik een volte op sturen en zou zo de controle weer terug hebben gekregen.
Helaas, voor het zover was stond halverwege die volte ook net de enige hindernis die in de bak stond in de weg. Paard maakte in vliegende galop een haakse bocht en ik ga rechtdoor en vlieg letterlijk op de kop in de hindernis. Hele hindernis viel omver en ik lag bedolven onder de balken en staanders. Ik was voor de afwisseling gelukkig niet alleen op stal, want ik kon er zelf niet meer onderuit komen en had een behoorlijk gewicht op mijn borstkas liggen. Het is een wonder dat ik er met alleen flink gekneusde ribben en bovenbenen af ben gekomen. Dus ja, ik vind het gevaarlijk om ongebruikte hindernissen in de bak te hebben.
Als tussenoplossing en concessie aan de veiligheid kan je voor je gaat rijden alle balken aan de voet van de staanders op de grond leggen. Dan vlieg je er in elk geval niet middenin.
Oh ben dus gelukkig niet de enigste die er wel is door een hindernis heen is gegaan
. Al klinkt jou verhaal wel heftig zeg!
En balken op de grond leggen is idd ook een idee. Scheelt in ieder geval de angstige situatie van er doorheen gaan en als ik dan is een staander mee pak wat ook wel is gebeurd valt alleen de staander en niet de hindernis.