Ik heb mogelijk een weide die ik in bruikleen mag nemen, superfijn!
Alleen vroeg ik me af hoe ik hem moet gaan onderhouden en hoeveel dit ongeveer kost.
Het is geen grote weide, zou hem dus graag zelf onderhouden aangezien dit zeker mogelijk is!

Wat er sowieso aan moet gebeuren
-brandnetels uitmaaien
-andere troep uitsteken en weghalen
-gras tijd geven om te groeien
-afrastering bekijken en evt. Zwakke plekken herstellen.
Brandnetels uitmaaien, kan dat gewoon met een grasmaaier? Kun je ze laten drogen en met grote hoeveelheden (opgebouwd) voeren?
Troep uitsteken, wat moet sowieso uit de wei mocht dat er staan en hoe haal je dit weg? Of bespuiten met gif oid? Hoelang mogen de paarden er dan niet op?
Gras, het is nu kaalgevreten dus zou dit gewoon moeten aangroeien of moet dit bemest worden? Met wat? En hoelang mogen er dan geen paarden op?
Afrastering, simpel draad zat ik aan te denken? Afrastering is ook verder nog redelijk goed.
En als laatste: mest. Waar laat je dit, uitgaande van 1 of 2 kleine pony's? Welke kosten zitten hier aan verbonden? In pension strooide we dit wellis uit over de weide voor bemesting, is dat een optie?
Diegene die me duidelijkheid kan geven over de kosten en mijn vragen van hierboven zou me heel blij maken! Ik heb altijd in pension gestaan dus weleens geholpen met afrastering maken of mest verwijderen maarja dit gooide je dan op de mesthoop, dus ik heb er weinig kaas van gegeten!
Zoveel vragen, zoveel onduidelijkheden en toch lijkt me dit een leuke uitdaging, je eigen plekje, zelf bepalen hoe en wat!
Ik hoop op hulp en tips! Pb-en mag ook altijd!
Bvd