Vastzetten met de Blocker Tie Ring (en bestellen)...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Vastzetten met de Blocker Tie Ring (en bestellen)...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 08:33

Mijn paard is geen hanger, maar mijn vastzetring zit niet aan een heel stevige constructie dus voor de veiligheid zou ik mijn paard toch liever vastzetten met een Blocker Tie Ring ertussen. Ook voor die enkele keer dat ze schrikt en toch weer een touw of halster stuktrekt :\ .

Afbeelding

Nou weet ik dat ze bij de paardenverzorger een vergelijkbaar iets verkopen (de safe clip), maar die lijkt mij minder handig. Daar moet je het touw ook dubbel door de ring halen en ik zie op de foto een dun touw met best een kleine ring. Daar gaat mijn dikke leadrope niet soepeltjes doorheen, dus qua gebruiksgemak lijkt die me niet fijn. Hij is wel goedkoper dan waarvoor ik de Blocker Tie Ring heb gevonden, zeker als je de verzendkosten meerekent. Maar goed, ik wil dus liever die BTR.

Is er iemand die de Blocker Tie Ring (of de Aussie Tie Ring) heeft of heeft gebruikt en plus- of minpunten heeft?
Waar heb jij hem vandaan? Iemand met tips waar ik dat ding voor een beetje gunstige prijs kan kopen?

Ik heb 'm op een Duitse website gevonden voor 31,95 en 14 euro verzendkosten, misschien is er iemand die mee wil bestellen om de verzendkosten te delen?

Jannepauli

Re: Vastzetten met de Blocker Tie Ring (en bestellen)...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 08:50

Ik gebruik ze al jaren - heb ze ooit in de US gekocht. Heb er geen minpunten aan kunnen ontdekken. Pluspunt is zeker dat het paard in bepaalde mate bewegingsvrijheid heeft. Schikreacties worden niet versterkt door een klap in de nek zoals ze wel ervaren als ze aan een gewoon touwtje vastgezet zijn.
Gebruiksfilmpjes vind je op YouTube.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 09:06

Jannepauli schreef:
Ik gebruik ze al jaren - heb ze ooit in de US gekocht. Heb er geen minpunten aan kunnen ontdekken. Pluspunt is zeker dat het paard in bepaalde mate bewegingsvrijheid heeft. Schikreacties worden niet versterkt door een klap in de nek zoals ze wel ervaren als ze aan een gewoon touwtje vastgezet zijn.
Gebruiksfilmpjes vind je op YouTube.

Bedankt voor je ervaring. Die bewegingsvrijheid lijkt me ook heel fijn ja. Soms wil ik haar even wat meer ruimte geven, maar dan is er weer het risico dat ze met d'r hoofd onder het touw komt en bij het omhoog komen de boel stuktrekt (en schrikt). Dat is met de BTR geen probleem meer.

Heb jij ze zelf meegenomen uit de US of heb je ze besteld vanuit NL?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:43

Vanuit NL besteld bij Dan Blocker zelf.

Ik heb destijds zelfs geprobeerd om onze ruitershop (Country Mill Nijkerk) over te halen om deze vastzetters te gaan verkopen. Helaas waren ze daar niet voor te porren..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 09:48

Ik gebruik hem niet meer, helaas is mijn paard te slim. Hij ontdekte in no time dat hij door kleine rukjes met zijn hoofd lekker veel bewegingsvrijheid krijgt waardoor het hele concept niet meer werkt. Erg jammer!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:10

Is een gewone abseile acht niet gewoon hetzelfde principe maar dan zonder extra brug erin?
Ik weet niet of het ook werkt met een "paardentouw" omdat die wat dikker zijn..

http://csimg.shopwahl.de/srv/DE/2901447 ... 8-poli.jpg

Die dingen zijn bij elke outdoorwinkel te krijgen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-15 10:35

Jannepauli schreef:
Vanuit NL besteld bij Dan Blocker zelf.

Ik heb destijds zelfs geprobeerd om onze ruitershop (Country Mill Nijkerk) over te halen om deze vastzetters te gaan verkopen. Helaas waren ze daar niet voor te porren..

Ah, dan ga ik eens op zoek naar die site.

Ja, echt jammer dat ze ze in NL niet verkopen hoor, ik zit er al jaren over te denken en als ze hier in NL (voor een normale prijs) te koop waren geweest had ik er allang een gehad.

troi schreef:
Ik gebruik hem niet meer, helaas is mijn paard te slim. Hij ontdekte in no time dat hij door kleine rukjes met zijn hoofd lekker veel bewegingsvrijheid krijgt waardoor het hele concept niet meer werkt. Erg jammer!

Oh zonde zeg, goed dat ik het weet, nu kan ik er extra goed op letten dat ik zulk gedrag direct afstop. Anders had ik het misschien eerst laten gaan onder het mom 'het kan geen kwaad'.

palousa_boy schreef:
Is een gewone abseile acht niet gewoon hetzelfde principe maar dan zonder extra brug erin?

Bedankt +:)+ ! Ik zat al wel in die hoek te denken, maar was nog niet op de acht gekomen. Dat is inderdaad wel aardig hetzelfde idee als de Safe Clip, maar waarschijnlijk met een grotere opening. Als ik uiteindelijk niet voor de BTR ga dan ga ik voor een acht, dat lijkt me een beter alternatief dan de Safe Clip.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:36

troi schreef:

... maar dat kun je toch voorkomen door er een extra slag in te leggen? Dan gaat het echt niet lukken helemaal los te trekken maar krijgt het paard toch wat minder druk op de nek als hij zou gaan trekken of hangen. Zie hier hoe: https://www.youtube.com/watch?v=3dY8PuG_qD0

Het maakt niet uit hoe dun of dik le touw is

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:45

ik heb er 2 voor in de veewagen en zijn perfect, heb ze in engeland besteld via ebay, duur zijn ze wel en in nederland zeldzaam

eigenlijk is het 1 voor in de veewagen en een voor als ie buiten aan de veewagen vast moet staan, daar zit een ook waaraan ik heb dan hang, tijdens het rijden en stil staan haal ik hem er wel even af tegen diefstal
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 07-09-15 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 10:46

palousa_boy schreef:

Bedankt +:)+ ! Ik zat al wel in die hoek te denken, maar was nog niet op de acht gekomen. Dat is inderdaad wel aardig hetzelfde idee als de Safe Clip, maar waarschijnlijk met een grotere opening. Als ik uiteindelijk niet voor de BTR ga dan ga ik voor een acht, dat lijkt me een beter alternatief dan de Safe Clip.[/quote]

Je kunt het ook omdraaien, dus het touw aan de muur/paal en de acht aan het halster met een haak.
Nadeel is dan wel dat er geen touwtje aan je paard zit als hij wegloopt :+

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 13:12

Ze zijn in België wel te koop, in het winkeltje van de 2 lazy 7 ranch!