Hoi. Ik zit te kijken voor houtkorrels in de stal. Wie heeft er ervaring mee. kon alleen een oud topic vinden Welk merk is fijn. Ik heb nu 2 zakken van plosplan . Maar ik vind ze vrij donker van kleur.
madamX
Geplaatst: 06-09-15 08:14
Ik wil niet meer anders; heb in het verleden elk soort strooisel getest/geprobeerd maar uiteindelijk kwam ik uit op houtkorrels. Tussen houtkorrels en houtkorrels zit een wezenlijk kwaliteitsverschil wat allemaal te maken heeft met de gekozen grondstof. Houtkorrels gemaakt van afvalhout, spaanplaat, MDF e.d. is zeer sterk af te raden. (gezondheidsschade). Donkere korrels nemen in de regel slecht vocht op (hardhout). Een goede korrel neemt enorm veel vocht op en bevat geen fijnstof, ook niet als het uit elkaar gevallen is. Korrels gemaakt van zaagsel/schuurstof zijn dus ook niet geschikt. Je moet korrels hebben die gemaakt zijn van wat grover spul, als deze uitelkaar vallen blijft er een zeer zacht bed over bestaande uit kleine houtdeeltjes, dus geen fijn zaagsel.
ziezoziezo22
Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-15 09:32
Welke merken heb jij geprobeerd.van plosplan zijn de korrels voor de stal en kachel het zelfde.
Plospan viel om die reden ook af; ze kijken niet zo nauw met wat erin gaat... Zelfde geldt voor allspan. Ik heb tientallen merken gehad, wordt een lange lijst om ze hier te noemen.
Je hebt je vraag al gesteld in het juiste topic, ondanks dat deze ouder is: [VSW] Wie heeft ervaring met houtkorrels? Er staat dermate veel nuttige info in dat topic dat het geen probleem is om daar alsnog te reageren.