Eindelijk na jaren lang hopen zijn wij nu toch echt bezig met een mooi huisje, waar de paarden bij huis kunnen staan. De huidige bewoners hebben al een langere tijd geen paarden meer in de stallen staan. Hierdoor werd de rijbak dus ook niet gebruikt.
Het gevolg:
Het verschil tussen de rijbak en het weiland is niet meer te zien. Deze moet dus helemaal hersteld worden.
Aangezien ik niet weet wat voor soort zand er onder al dat gras verstopt zit en hoe dik die laag is, ben ik er voor het gemak van uit gegaan dat dit niks waard is. Dan zou het alleen nog maar mee kunnen vallen.
Mijn 1e punt is: hoe krijg ik al dat gras van de bodem af zonder dat alles door de bodem heen gemengd word? Lukt dit door de bodem te laten frezen of zou ik (er weer van uit gaande dat er nog geen wit zand onder het gras zit) de bodem om moeten laten gooien?
Daarnaast heb ik geen idee welke toplaag ik erop zou willen. Wel wil ik er graag tapijtsnippers doorheen, dit om de stabiliteit van de bak te vergroten en bevriezing etc. tegen te gaan.
Ik twijfel nog of ik drainagebuizen wil gebruiken. Graag zou ik hier wat meer ervaringen over willen horen.
En mocht het wel lukken, dat is het effect dat je die dode laag door de bovenlaag mengt, en dat is nou net niet wat je wilt.
.