Weidegangen, hoe in contact komen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emenem98

Weidegangen, hoe in contact komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-15 23:56

Hallo,

Ik ben van plan een paard te kopen, alleen ik zit nog te twijfelen tussen de manege of zo'n weilandje, bij ons in Almere hebber er een paar, alleen hoe kom in contact met ze? Kun je gewoon random langskomen en vragen of ze nog een plekje hebben, en wat de kosten en huisregels ed zijn? Klinkt misschien heel dom,maar ik heb er niet echt verstand van hoe dat daar gaat.

Alvast bedankt

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 00:38

Voordat je besluit ergens een weiland te huren moet je jezelf eerst de volgende dingen afvragen:
-Komt er nog een paard bij?
-Zijn er mensen met wie je samen de paarden gaat verzorgen?
-Heb je de nodige kennis en ervaring om zelfstandig paarden te verzorgen?
-Ben je bereid om in weer of wind, elke dag, minimaal 1 keer per dag naar de paarden te gaan?
-Heb je zin in de enorme hoeveelheid tijd en werk die paarden op een eigen weiland met zich meebrengen?
Als je op 1 van de vragen nee moet beantwoorden zou ik adviseren om je paard op een manege of pensionstal te zetten
Heb je op alle vragen ja geantwoord zou je op marktplaats een advertentie kunnen plaatsen en gewoon rondvragen. Ook verhuren sommige gemeentes stukjes weiland waar nog geen bestemming voor is. Nadeel is dat je op die stukjes vaak minder mag en dat je eigenlijk al van tevoren weet dat je er ook weer een keer af moet.

lhjw019

Re: Weidegangen, hoe in contact komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 13:08

Je kan inderdaad gewoon langsgaan en vragen of er nog plek is. Zoja zou je je emailadres kunnen geven en vragen of ze je alle info willen sturen. Dit is handiger dan mond tot mond, omdat hun dan alles rustig op een rijtje kunnen zetten en jij het later nog kan teruglezen als je iets vergeet.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:40

Je bedoelt de stadsweides in Almere?
Die worden allemaal van de gemeente gehuurd door particulieren. Af en toe komt er één vrij, maar er is een grote wachtlijst. Voor info moet je bij de belangenvereniging stadsweides almere (bvsa) zijn.
Onderverhuur mag officieel niet.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 15:43

Hoi hoi...jij noemt wel twee uitersten meteen. Een weitje zou ik bij je eerste paardje niet meteen aanraden. Kijk eens of je pensionstallen kan vinden waar de paarden ook in de winter veel buiten komen en waar een bak is enzo...is denk ik wel prettiger voor nu.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 23:25

een weitje is gewoon aanpoten en vooral in de winter lastiger. je moet er echt van houden. een bak is niet altijd mogelijk. bij iemand op de wei, dus onderverhuur mag niet. als je een weide wilt moet je lid worden van de vereniging van je woonplaats. voor een eerste eigen paard komt er veel op je dak, om die reden zou ik eerst op een pensionstal/ manege gaan staan. daar kan je ook meer geholpen worden. er komt gewoon veel op je af de eerste tijd en hulp van derden of een bevestiging dat het goed gaat kan erg fijn zijn. wat zoek je verder voor iets voor stal.