wat zouden jullie doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Boots1978

wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 19:19

ik sta nu zo'n 8-9 jaar op een kleine pensionstal met 8 stallen. 13 minuten van mn huis, kom er langs als ik uit mn werk kom en vlakbij een groot natuurgebied. waar ik eigrnlijk nooit kom ivm betalen, rij meestal langs de weg of een klein bos in de buurt. stal is volpension.
stal werd altijd gerund door de pensionhoudster. zij had diploma's paardenhouderij. haar man deed alleen af en toe de stallen strooien en mesten en wat reparaties. hij heeft verder niks met paarden. zal het ook niet zien of actie ondernemen als ze ziek zijn. veel dingen moet je een paar x vragen voor het gedaan word enz.
maar ja, overal is wel wat.
nu zijn ze sinds een paar maanden gescheiden. vrouw is weg. ten tijde van de scheiding was zn vrouw al regelmatig weg en hebben hem geholpen met de paarden, aangezien hij ook een eigen bedrijf heeft. wij hebben toen een rooster opgesteld. we zette de paarden buiten, strooiden de stallen op, haalden ze weer binnen en gaven ze eten. er zou een oplossing komen. maar die is er nog steeds niet. hij geeft ze smorgens eten, strooit de stallen op en trekt ze 1x in de week leeg. af en toe voert hij voor de nacht, maar de rest doen wij. we betalen wel de volle mep. eerlijk gezegt heb ik nog weinig vertrouwen in. rooster komt soms moeilijk rond en eigenlijk heb ik hier helemaal geen zin in en tijd voor. ik betaal ervoor. niemand durft of wil hem vragen naar korting of blijvende oplossing omdat hij het al zo moeilijk heeft. er is geen leiding op stal. er word geen actie ondernomen als een paard stelselmatig te grazen word genomen in de wei, het zal hem niet opvallen als er 1 ziek is. daarvan ben je afhankelijk van je stalgenoten. nu is een stalgenoot een oaar maanden geleden al verhuist naar een andere stal en daar is een plekje vrij gekomen. ook een kleine stal, toezicht, iemand die goed oplet en al je wensen uitvoerd wat betreft voerrn en medicijnen. ze staan de hele dag buiten op combi paddock//gras. swinters paddock of bak met hooi. bij huidige stal staan ze een aantal uren in een blubberpaddock of 3uurtjes in de bak, zonder hooi.
enigste "nadeel": deze stal heeft stalmattrn in de stal, zonder strooisel. in de winter een dun laagje zaagsel. wel veel hooi. en nog 2 nadelen: het is voor mij 25 min rijden dus lastiger om tr komen en te rijden. maar goed, dat is plannen en ik rijd nu ook maar 3-4x in de week en ik hoef nu niet perse te gaan. en nog een nadeel: alleen landweggetjes en een klein bosje waar je max een half uur kan rijden en op 25 min rijden een klein landgoed met 4 km ruiterpad. wat to do....
verhuizen naar deze stal, blijven en het tegen beter weten in aankijken of kijken voor andere stal in de buurt maar waar je ook maar af moet wachten hoe het daar is.. vind het zo moeiijk

Joltsje

Re: wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:23

Lastig.

Ik zou toch het gedprek aangaan voordat je weggaat?

Ideaal zou zijn een parttime stalhulp? Maar daar zal hij het geld misschien niet voor hebben.

Als het niet veranderd kun je weg. Is er geen andere dtal in de buurt?

pien_2010

Re: wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 19:56