Hoe komen jullie aan je zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hoe kwamen jullie aan je zadel?

Bij mijn paard gekocht
10 (17%)
Op maat laten maken
11 (19%)
Een passervice van een ruitersportzaak laten komen
25 (43%)
Met paard naar een ruitersportzaak gegaan
4 (7%)
Gewoon een zadel gekocht wat ik mooi vond
7 (12%)

Totaal aantal stemmen: 57


Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 17:27

Wij moesten hals over kop een zadel hebben omdat Ilkkah van de 1 op de andere dag van ons was, en we helemaal geen spullen meer hadden (had die (#^%(@U#)( vrouw ingepikt )
Dus wij hebben zadel mee gehad van winkel om te passen en mee te rijden even, en had zat lekker, en het lag goed, dus dat hebben we toen gewoon maar genomen Lachen
We moesten wat Lachen

Cowgirl

Berichten: 23744
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 18:23

In het begin ging zo'n beetje alles erop wat redelijk lag.

Gelukkig wordt je later wijzer en koop je iets knaps.
Elke weer denken ze dat het past en 1,5 jaar later drukkingen.

Mijn huidige westernzadel heb ik bij Eurohorse riding shop gekocht.
Het lag super maar na 1,5 jaar begin ik weer te twijfelen. Toch iets te veel druk aan de voorkant denk ik, kom er niet zo goed tussen met de vingers. Maar moet ik zeggen dat ikzelf 10 kg ben aangekomen(ben er al weer 1 kwijt Tong uitsteken ) dat zal ook zeker schelen.

Ik heb inmiddels veel ervaring opgedaan, gekeken en gelezen en ik denk dat ik van de week een geheel nieuw podium zadel ga aanschaffen(voor Danno) via een advertentie. Ik ben zeer benieuwd.

Dan flink doorsparen en dan wil ik voor Felix iets op maat.

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 20:03

Een passervice van een ruitersportzaak laten komen, heb ik gestemd. We zouden eerst spullen bij de pony krijgen maar dat bleek niet door te gaan, dus moesten we een zadel etc... ik had eerst een zadel van de manege mogen lenen en toen hadden we een ruitersportzaak gebeld en die kwam met verschillende soorten zadels aan om te passen en ff te proberen met rijden.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:24

Ik heb de zadelservice van Divoza laten komen. Er was niet veel keus (wegens Lex formaat Tong uitsteken), maar uiteindelijk heb ik toen een passend zadel gevonden. Helaas is Lex in de loop van de tijd veranderd (hij is wat breder geworden) en past het zadel niet perfect. Een tijdje terug hebben we Lex ook nog meegenomen naar een zadelmaker, maar die had ook geen zadels die echt goed pasten. Dit jaar ga ik een ander zadel kopen (een hele luxe Tong uitsteken), ik laat dan denk ik weer een passervice langskomen.

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:09

Bij die van mij zat bij aankoop een speciaal op maat gemaakt Daaleman zadel van hooguit anderhalf jaar oud , die ging meteen de deur uit !

Heb toen vanalles geprobeerd , veel Wintecs , wat verschillende merken leren zadels , en uiteindelijk door zadelmaakster een Wintec 500 dressuur en VZ aan laten meten. VZ vond ik een naar zadel , de dressuur is heerlijk ! OK dan!

Maar ben overgestapt op boomloos omdat ik teveel nadelen zie aan een zadel met boom. Als je er eens goed over nadenkt , het effect van een boom op de bewegende paardenrug , zo iets soepels dat zoveel vormen en buigingen aan kan nemen en zo vaak kan veranderen , daar KUN je volgens mij gewoon geen ten alle tijden perfect passend hard iets op leggen.

Dus om zeker te zijn dat m'n paardje nergens beperkt wordt in haar bewegingen en ik niet bang hoef te zijn voor een verkeerde pasvorm , ben ik overgestapt op een Torsion.

En inmiddels dan een Barefoot-zadel omdat ik dat nog een stuk fijner vindt. Allebei van internet en uit Duitsland omdat ze hier niet te krijgen waren.

Even een gok , maar met zo'n flexibel zadel durfde ik dat wel aan.
Kwaliteit bleek ook prima en ik heb nog steeds absoluut geen spijt van mijn keuze Lachen .

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 23:26

Ik heb een passervice laten komen voor het zadel, inmiddels ben ik aan paard 2 en nog steeds met zadel 1 omdat het goed past. Ooit wil ik wel een op maat gemaakt zadel laten maken. Maar omdat mijn paard nog volop in de groei was toen ik hem kocht heb ik dit niet gelijk gedaan.
Owen is nu 7 en vrijwel uitgegroeid dus we kunnen gaan sparen Lachen

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 09:48

Geen van de keuzes...

Ik heb 2 zadels.
2x Daaleman zadels.
De eerste heb ik bij mijn opa van de zolder afgepluktm, het zadel ziet er nog super uit, heeft wel een aardig kleine zit, maar ik heb ook nog 2 zusjes!
Het tweede zadel heb ik overgekocht van iemand die bij ons op stal heeft gestaan. Het zadel paste perfect op Murphy, dus vandaar.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:04

Toen ik mijn paard kocht zat het zadel erbij.
Ze had het net drie maanden en er bijna niet op gereden dus ik had gewoon een nieuw zadel zonder dat ze er extra veel voor vroeg.
Ik heb wel het even laten nakijken of het daadwerkelijk goed paste maar het past perfect, nog nooit klachten mee gehad.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 11:08

Mijn engelse zadels heb ik op verschillende manieren gekocht. Bij de ruitersportzaak, van een stalgenoot of via internet. Wel altijd met de afspraak om eerst te passen.
Ik ben nu weer opzoek naar een ander zadel, maar kan er pas een kopen zodra ik mijn huidige zadel heb verkocht. Ik denk dat ik nu gewoon via een ruitersportzaak ga zoeken, liefst passen aan huis.