Als onderdeel daarvan vraag ik mij af wat voor onkruid we nou eigenlijk hebben groeien.
Het lastige is dat het stuk land te klein is om er met een serieuze trekker doorheen te rijden (en vaak ook te nat), maar te groot om met de hand aan het werk te gaan.
Er heeft ooit gras gestaan, maar het is afgelopen herfst/winter volledig kapot gelopen (normaal komt er geen paard op in natte tijden, maar dat is deze winter even mis gegaan).
In het voorjaar hebben we dit stuk land weer vlak getrokken en ingezaaid met Pavo graszaad voor paardenweides. Daarna is het land niet meer aangeraakt (en vergeten

In eerste instantie heb ik zelf gezocht of ik kon ontdekken wat we hebben groeien. Vooral de plant met de roze bolletjes is overduidelijk aanwezig. En ik denk dat roze de lievelingskleur van onze "weide" is gezien de andere winnaar met de grote roze/paarse stelen (foto van plant in het zand).
Helaas kan ik niet vinden waar we mee te maken hebben. Daarom heb ik zojuist een aantal foto's gemaakt en hoop ik dat hier iemand wat van herkend.
En zegt het wat over de voedingsbodem van dit land? Ik zou bijvoorbeeld verwachten dat de grond inmiddels aardig zuur zou worden, maar ridderzuur staat er dan weer net niet..