ik heb even een vraag wat hebben jullie voor stro in de stal? ik hoorde dat gerstenstro smakelijker is dus dat ze dit eerder op eten? waar door ze eerder koliek kunnen krijgen.
Wij hebben ook tarwestro. Dat neemt idd beter vocht op.
GMekkes
Geplaatst: 05-08-15 12:34
Als je de keuze hebt dan zou ik voor tarwestro gaan, omdat het meer vocht opneemt. Af en toe kwam er weleens een pak gerstenstro voorbij, het is gladder en het uitstrooien gaat sneller in mijn beleving.
Gerstestro word ook wel als bij voeding gebruikt. Maar als bedekking is het snel een vieze drab. Tarwe stro is beter ter vocht opname en eten ze niet zo snel
En nog een tip, hoewel dat goud gele stro prachtig is qua kleur kun je veel beter stro nemen wat een beetje grauw grijzig is. Dat neemt een stuk meer vocht op dan dat mooie gele spul. Als je toch de keuze hebt..
joyce B
Gerstestro voer ik als voederstro. Vinden ze erg lekker, maar is absoluut ongeschikt om vocht op te nemen... Tarwestro, liefst zelf nog gehakseld, neemt beter vocht op. Wij hebben dan weer gehakseld koolzaadstro. Dat neemt net weer wat meer op dan gehakseld tarwestro.