mestaanhanger mestproof maken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nancyimka

mestaanhanger mestproof maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 17:12

Hoi,

Ineens bedacht ik me dat er misschien hier mensen zijn die mij helpen kunnen?!

Ik heb een klein aanhangertje waar ik mijn mest een week in opspaar en dan weg breng naar een boer. Maar nou heb ik mijn aanhangertje helemaal in de lak gezet. En afgelakt met jachtlak.
Helaas is door de mest en het scheppen met een riek erin de lak al aardig beschadigd. Nu zoek ik een idee om mijn aanhangertje te beschermen tegen de mest.
Een plaat erin lijkt me niet verstandig ivm de mestsappen die tussen de platen komen.
zou een polyester laag uitgesmeerd over de bodem kunnen worden?
Heb zelf geen idee of dat kan hoor.

Of hebben jullie andere ideen?

Groetjes Nancy

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:58

ED -> VSW

marion82

Re: mestaanhanger mestproof maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:14

Misschien een stalmat of trailer mat erin?

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 12:17

Daar gaat het vocht ook tussen zitten ben ik bang.hoopte eigenlijk op iemand met ervaring met polyester of een andeee laag op het hout :)

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:22

Geen idee of een polyester laag helpt.

Ik raad je aan het hout eraf te halen en te vervangen door trespa.

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 12:25

Het aanhangertje is helemaal van hout. Ik zal zo even een foto ervan maken :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:36

Van dat uitsmeerspul dat je ook in een trailerbodem kan maken, is dat geen optie? Wel heel goed afsluiten op de naden, dan kan de mest de bodem in ieder geval niet aantasten. Eventueel de zijkanten erbij misschien? Of is dat wat je bedoelt?

Ik denk zelf: Het ligt in een trailer, ter bescherming van de bodem. Waarom niet in zo'n aanhanger?

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 13:18

Ja dat zou idd ook een goeie optie zijn
Ga er eens over praktiseren. Het is zo zonde als ik volgend jaar het aanhangertje al weg kan gooien nml.
goed idee!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:27

Wij hadden er een zinken plaat in liggen.

x_Friesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:28

Misschien het hout verven met carbolin / teer? Ik weet alleen niet of dat er nog in gaat trekken als je het al gelakt hebt :s

nancyimka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 13:38

Dravergekkie ging de urine en het vocht dan niet tussen die plaat en het hout liggen rotten?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:39

er bestaat verf waarmee je beton of hout anti doorlatend mee kan maken

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:57

Trailerbodems worden na gebruik als het goed is netjes schoongemaakt, en rotten alsnog door, na gemiddeld 10 jaar.
De kans dat je een aanhangwagenbodem dusdanig kunt behandelen dat-ie niet doorrot terwijl je daar in feite continu mest in hebt liggen (en 1x per week ook nog eens lekker over de bodem schraapt) lijkt me bijzonder klein.
Mocht je toch iets vinden dat werkt, dan zou ik dat als ik jou was heel duur verkopen aan Westfalia, Böckmann etc, want die zoeken daar al jaren naar :D

Kortom, tenzij je een kunststof bodem hebt (idd Trespa oid, maar dat is razend duur) denk ik dat je met geen mogelijkheid het hout zodanig kunt beschermen dat het goed blijft onder een laag mest.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 14:08

Ibbel schreef:
Trailerbodems worden na gebruik als het goed is netjes schoongemaakt, en rotten alsnog door, na gemiddeld 10 jaar.
De kans dat je een aanhangwagenbodem dusdanig kunt behandelen dat-ie niet doorrot terwijl je daar in feite continu mest in hebt liggen (en 1x per week ook nog eens lekker over de bodem schraapt) lijkt me bijzonder klein.
Mocht je toch iets vinden dat werkt, dan zou ik dat als ik jou was heel duur verkopen aan Westfalia, Böckmann etc, want die zoeken daar al jaren naar :D

Kortom, tenzij je een kunststof bodem hebt (idd Trespa oid, maar dat is razend duur) denk ik dat je met geen mogelijkheid het hout zodanig kunt beschermen dat het goed blijft onder een laag mest.

Nee hoor. De oplossing heeft ze zelf al gevonden alleen moet TS nog bedenken dat ze het aanhangertje gewoon iets vaker moet controleren en waar nodig schuren en opnieuw in de lak zetten.
Elke andere oplossing is omslachtiger, zeer waarschijnlijk duurder en in ieder geval niet of nauwelijks beter........

Trailerboeren zoeken helemaal niet naar die oplossing; die hebben helemaal geen belang bij trailers die schaamteloos 20+ jaren meegaan. dan verkopen ze helemaal niks meer.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 22:28

Gewoon accepteren dat na een paar jaar er een nieuwe bodem in moet. Hier is een tandemasser in gebruik als mestaanhanger. Daar zit ook continu dus een laag verse natte mest in. De bodem begint hiervan ook minder te worden, tegen de tijd dat hij echt rot is dan gaat er een nieuwe plaat hout in. Nog mooier is een aluminiumbodem erin.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 12:41

nancyimka schreef:
Dravergekkie ging de urine en het vocht dan niet tussen die plaat en het hout liggen rotten?

Hier nooit echt last van gehad.
Je zou natuurlijk nog de randen kunnen kitten oid.

We hebben hem jaren lang gebruikt , en daarna verkocht omdat we hem zelf niet meer nodig hadden.

Heb ook een aanhanger met houten bodem gehad , die heeft het minder lang volgehouden.