Warm water met muntautomaat. Wat betalen jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjarett

Warm water met muntautomaat. Wat betalen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 20:15

Wij zijn op stal bezig om warm water aan te leggen in de spuitplaats. We hebben een boiler gekocht en een aparte leiding aangelegd met leidingwater.
Koud water komt uit de bron en blijft natuurlijk gratis.
We hebben een muntautomaat gekocht met een stopknop erop. Dus als je de kraan uitzet stopt de looptijd.
Wat betalen jullie of wat zou je hiervoor over hebben?
Brand maar los, ik ben benieuwd.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:19

niks (op de stal waar we vanaf oktober gaan staan) en 50 cent per een paar minuten (weet zo even niet meer precies hoe lang dat dat was, maar zal nooit veel zijn ;) ) waar we stonden

Sita77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:19

1,5 per jeton (5min) en 5 jetons voor 5 euro. Solarium is hetzelfde

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:21

Ik zou daar eerder een vast bedrag in de stallingskosten bij doen dan per x aantal minuten te moeten betalen. Maar als het dan toch moet 50 cent voor 15 min ofzo

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:21

Gratis en onbeperkt, althans het zit bij het stalgeld in :D

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:23

listiglistje schreef:
Gratis en onbeperkt, althans het zit bij het stalgeld in :D

Dit.

Anoniem

Re: Warm water met muntautomaat. Wat betalen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:25

Wacht even, betalen voor warm water? Gaat me toch wat ver! Dat je moet betalen als niet pensionklant tot daar aan toe, maar als pensionklant zit dat toch bij de service?

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 20:27

Verwerken in de stallingskosten vinden we niet eerlijk omdat er veel klanten zijn die er geen gebruik van gaan maken.
Tot nu toe hebben we 600 euro geïnvesteerd.
Rijk worden hoeft niet, maar de kosten langzaam terug verdienen zou fijn zijn.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:27

DeMolenhoek, en wat dan met mensen die nooit warm water gebruiken? Zij betalen dan mee voor iets wat ze niet gebruiken. Ik heb bij mijn weten (nu moet ik even diep in mijn geheugen graven hoor) nog nooit warm water gebruikt eigenlijk. Dus ik zou het dan oneerlijk vinden als het bij in de stalprijs zat.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:30

Onze stal 1 euro voor tien minuten.
Vind dit heel redelijk.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:34

Ik zou het niet gebruiken, maar 50 cent per 5 minuten zou ik schappelijk vinden.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:41

Hier 1 euro voor 10 minuten, zonder stopknop.
Ik wist niet dat ze met bestonden, lijkt mij ideaal!
Zelf gebruik ik amper warm water, maar hier liep het gebruik van warm water zonder automaat uit de hand meen ik me te herinneren.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:45

Ik vind dat dat iets is wat je in de stallingskosten kunt doorberekenen. Er zijn zo vaak faciliteiten die wel worden aangeboden, maar niet door iedereen worden gebruikt. Dat is de keuze die mensen hebben. Het staat er om te gebruiken, niet mauwen als je dat niet doet.
Afhankelijk van het aantal pensionklanten zou ik de prijs berekenen. Als het veel klanten zijn kun je denken aan 3 euro per maand (aangezien je het langzaam terug wilde verdienen).

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:47

Wij betalen 50 cent voor 5(?) minuten. Ik vind het prima te doen, gebruik het alleen nauwelijks.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:48

Dieselpaard, maar warm water is niet iets wat je nodig hebt. Ik gebruik het echt nooit... Dan vind ik een automaat toch een beter idee.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:59

Zeker op een stal waar recreatieruiters en wedstrijdruiter door elkaar staan zou ik wel werken met een munt.
Immers, dat zwarte paard met recreatieruiter verbruikt geen/minder warm water dan de wedstrijdruiter met een goed vieze schimmel. Als je geen gemor en dus een eerlijke verdeling wilt zijn muntjes wel handig.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:05

Bij ons op stal heb je voor 1 muntje(50 cent) 3 minuten warm water. Als ik ga wassen gebruik ik meestal 2 muntjes. 1 om hem nat te maken, dan shampooën en daarna een muntje om hem na te wassen. Staart en benen doe ik wel met koud water wassen. Maar heb hier altijd ruim genoeg aan.

Wij hebben een automaat hangen waar de tijd opstaat die je nog over hebt.

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:07

TS, ik was ook met een muntenautomaat niet bekend, maar wat een idee!
Als jouw stallingsbedrag schappelijk is, vind ik 1 euro voor 5/10 minuten niet duur.
Met mijn paard gebruikte ik haast nooit warm water, afspuiten van de hoeven deed ik met koud water, knieën met warm water ivm atrose. Rest van het lichaam deed ik 1 keer per week wassen maar je verspild dan nooit voor een half uur water, tenminste ik niet.

Vind het wel een heel goed idee, ook omdat er klanten bij zijn die geen gebruik maken van het warme water, en die hieraan niet mee hoeven te betalen.
Ik denk dat veel recreatie ruiters dit probleem ook met een piste hebben, die rijden er ook vrijwel nooit in!

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 21:28

Ons stalgeld is voor deze omgeving heel redelijk.
Voor het solarium betalen de klanten 1 euro per 10 minuten, dat ging tot vorige week op basis van vertrouwen. Dus gewoon op de klok kijken als de stekker erin ging.
Er hing al een automaat die buiten gebruik was. Die doet het weer tot volle tevredenheid van de gebruikers.
Er rijden veel mensen van buitenaf in de binnenbak en dan is een automaat makkelijk.
We twijfelen over hoe we de tijd in gaan stellen. Alleen afspoelen is tenslotte zo klaar.
1 euro per 10 minuten hadden wij ook in gedachten en dat gaat het worden.
We gaan wat experimenteren met de duur per muntje.
Waarschijnlijk wordt het 20 cent per muntje en dan dus twee minuten water. Zo kun je voor een net bedrag je paard even douchen na het werk.
Als dat niet bevalt maken we het 50 cent per muntje voor vijf minuten.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:32

Geen ervaring mee omdat het of gratis was of niet aanwezig was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:37

tess_84 schreef:
DeMolenhoek, en wat dan met mensen die nooit warm water gebruiken? Zij betalen dan mee voor iets wat ze niet gebruiken. Ik heb bij mijn weten (nu moet ik even diep in mijn geheugen graven hoor) nog nooit warm water gebruikt eigenlijk. Dus ik zou het dan oneerlijk vinden als het bij in de stalprijs zat.

En wat als jouw paard een kilo meer/minder krachtvoer eet? Als die 3/4 kilo meer/minder hooi eet? Als jij elke dag rijd of juist niet en dus vaker of minder vaak de benen afspuit? Als jij de piste gebruikt of juist niet omdat je altijd buiten rijd? Het is een faciliteit van de pensionstal waar jij staat dus dat hoort ook in de prijs te zitten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:12

Nee demolenhoek, want de ts schrijft ook dat er veel mensen van buitenaf komen rijden in de binnenbak. Die kunnen dan ook misbruik maken en warm water pakken.

maximexfleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:16

Ik betaal 50cent voor een aantal minuten, geen idee hoeveel precies. Ik gebruik het eigenlijk bijna nooit, soms in de winter of als ik haar direct na hard werken afspuit.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:18

Ik hoorde van een stal hier in de omgeving dat ze later pas muntenautomaten hebben opgehangen, en eerst zonder werkten. Zonder liep het echter volledig uit de klauwen, de rekening was gigantisch. Met de muntautomaat is het een heel stuk redelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 23:19

Ineke2 schreef:
Nee demolenhoek, want de ts schrijft ook dat er veel mensen van buitenaf komen rijden in de binnenbak. Die kunnen dan ook misbruik maken en warm water pakken.

Ja wel, in mijn eerste reactie duidelijk gezegd dat je voor mensen van buitenaf wel wat kunt rekenen. In mijn 2de reactie duidelijk gezegd dat het over pensiongeld ging. Logisch dat een buitenstaander dat niet betaald ;)