Hallo,
Ik heb de zoekfunctie wel gebruikt maar kon toch niet helemaal op een vergelijkbare situaties komen dus vandaar dat ik toch een topic open.
Ik heb mijn verzorgpaardje van de manege overgenomen en deze komt volgende week bij mij. Waar ik haar nu ga stallen zal zij 24/7 buiten komen te staan zonder schuilstal. Het gaat om een 15 jarige haflinger merrie.
Ze heeft tot nu toe altijd binnen gestaan en in de zomermaanden/ zolang als het weer het toe liet stond ze altijd 's nachts buiten en overdag binnen omdat ze dan regelmatig gebruikt werd voor de manegelessen.
Ze is nooit geschoren en heeft ook nooit eerder dekens opgehad (ook geen zweetdekens), dus ik zit helemaal niet in de ''dekenwereld''. (Dekens waren voor paarden, pony's zijn sterk
)Ik vraag me af hoe ik het moet aanpakken met dekens? Sommige mensen zeggen een 0-grams regendeken en laagjes eronder opbouwen. Andere zeggen dat ze met zo'n deken haar eigen haren niet meer uit kan zetten en het dan alleen maar kouder krijgt..
Wie kan mij adviseren? Welke dekens heb ik nodig?!
Ik wil in de winter namelijk wel gewoon lekker blijven rijden en dat gaat niet handig als ze zometeen een hele grote teddybeer is
Graag jullie mening/ advies

als je wilt rijden moet je imo ook voor een schuilgelegenheid zorgen.