Opnieuw een mest onderzoek en ontwormen ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Opnieuw een mest onderzoek en ontwormen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 20:55

Hoi Bokkers ,

begin juli van dit jaar heb ik een mest onderzoek laten doen van mijn paardjes en daar kwam een zware wormen besmetting uit en daarvoor zijn ze behandeld met een zware WK.

Per 1 augustus huur ik een andere weiland waar alleen mijn paardjes gaan lopen , ik heb dan stallen en mijn paardjes gaan overdag op weide en in de nacht op stal. De stal en weiland maak ik elke schoon. Na mijn vakantie (half augustus) verhuis ik mijn paardjes over.

Wat is nu verstandig : Weer een mest onderzoek laten doen en kijken wat er dan uit komt en ontwormen wat nodig is. ( in augustus ) ?

Of : pas in oktober ? ( mest onderzoek en ontwormen wat nodig is ?

Ik hoor jullie wel.

Pacific

Re: Opnieuw een mest onderzoek en ontwormen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:59

Ik zou ze persoonlijk schoon de nieuwe weide opwillen dus onderzoek doen en ontwormen indien nodig.

Wilawander

Re: Opnieuw een mest onderzoek en ontwormen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:04

Met 1 wormenkuur hoe zwaar ook is een besmetting niet weg. Dus zeker weer ontwormen. Ook ongeacht de uitslag.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 15:11

In september heb ik een mest onderzoek laten doen bij mijn paardjes en de uitslag was positief . Wel op aanraden van de DA ontwormen in November. De wk heb ik al in huis.

Toen de DA kwam stonden mijn paardjes pas een paar weken op onze nieuwe plek. Ik doe elke dag het weiland mest vrij maken , wat voorheen waar ze eerst liepen nooit werd gedaan. Daar hadden ze vaak een zware worm besmetting.