Welke omheining hebben jullie ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Welke omheining hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 14:26

Hoi,

Ik weet niet of dit soort topics zijn toegelaten, maar ik zou graag weten hoe jullie omheining van de weide eruit ziet. Wij moeten binnenkort onze weide omheinen, maar we geraken er maar niet over uit met welke materialen we gaan werken. -O-

De weide is ook gelegen in een gebied die erg nat kan worden en ik zou niet graag hebben dat onze weidepalen na een korte tijd rotten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:29

Wij hebben gewoon standaard weidepalen(gecreosoteerde palen dacht ik) en cord.
Hier ook een natte omgeving... we zItten tegen een moerasnatuurgebied aangeprakt met de wei

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:32

Gaashekwerk (net als dat van Heras, maar dan betaalbaar :) )
met binnenlangs een stroomdraad. Vindt het elke cent waard, nooit bang dat ze de straat opkomen.
het is 125cm hoog, met daarboven twee rijen prikkeldraad maar daar komen ze dus niet bij.
Van ijzer, dus in dit geval slijtvast

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:36

Zijn jou paarden ontsnappers?
Mijn paard blijft bvb. Niet achter een hout en of stroomdraad omheining staan, ik heb hier betonnen palen staan het 5 rijen prikkeldraad... het is niet kapot te krijgen, ik weet niet of je prikkeldraad een optie vindt? Hier tot nu toe alleen nog maar een goede ervaring mee, nog nooit een wondje of wat dan ook gevonden bij de paarden, en ze blijven eindelijk netjes achter de omheiding staan :j

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:37

Ik heb geïmpregneerde weidepalen met daaraan lintdraad 7 cm breed. Een twee lagen. De hoeken vast geschroefd zodat het niet los kan laten.

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:40

dik wit schriklint aan de binnenkant, en gaas daaromheen. geen nat gebied, de palen zijn van hout

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 20:41

Paulien_v

Re: Welke omheining hebben jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:53

Afbeelding

Ik hoop dat je de afsluiting een beetje ziet, dus gewoon mooie houten palen, wel hoog genoeg en er is geen draad meer rond omdat mijn pony toch niet aan de rand bijt. :) Ik vind dit het beste want paarden hangen graag over de omheining met hun hoofd en bij hout gaat dat, bij bv een schrikdraad niet ...