Equine Legcooler

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sc1990

Equine Legcooler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 14:43

Dag iedereen,

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de EQUINE LEGCOOLER. ( http://equinelegcooler.com/ )
Ik overweeg dit te kopen, aangezien het trainen van de paarden hier op dressuurmatig gebied steeds wel wat zwaarder wordt en ik namelijk de paarden in training best wel op en top wil verzorgen.

Verder vraag ik mij eerlijk af, of zoiets wel nodig is in mijn geval? :')

sc1990

Re: Equine Legcooler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 13:18

Iemand? :)

joke1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:30

Wanneer er veel wordt getraind schijnt het erg goed te zijn. Zo koelen de pezen sneller af en daardoor "krimpen" ze sneller en heb je minder kans op blessures! Kan nooit kwaad lijkt mij :-)

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 13:52

Hier helaas geen ervaring, maar lijkt mij zijn geld dubbel en dwars waard!
ik sta op een pensionstal waar een vast spuitstuk aan de watervoorziening zit. Hierdoor zou ik het dus niet aan kunnen sluiten, anders had ik hem al aangeschaft!

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:10

Thanks voor dit topic! Hier geen ervaring maar hij gaat op mijn verlanglijstje. Lijkt me een super product!

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:21

Mooi product zeg ! Jammer dat niemand erop reageert. Zou het sneller gaan dan met andere "koelers" ?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:27

Ik heb er één. Werkt heel goed en blijft netjes zitten. Het hele been wordt nat als je ´m goed om doet en is echt koud na een paar minuten.

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 15:53

Is het niet zo een hele zooi om aan te doen? ik ben bang dat ik hem op begin veel ga gebruiken en nadien te lui ga zijn dit ding op te leggen.

Het zou voor mij wel ideaal zijn, staat te ene te koelen terwijl ik de andere rij.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:38

Persoonlijk zou ik dan eerder coolpacks omdoen (als dan niet in combinatie met ice vibe's), het kost je een fortuin aan water als je het dagelijks bij meerdere paarden gaat gebruiken, de coolpacks gaan weer in de vriezer en kan je hergebruiken.

Of het echt nodig is? Persoonlijk denk ik dat de goedbedoelde amateur altijd veel meer aan het tutten en frutten is met zijn paard als de professionals en producenten daar heel handig op inspringen met allerhande producten.

(niet negatief naar TS toe, ik val hier net zo goed onder :o , na het rijden de icevibes om :D )

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:45

Zelf maken met koppelstukken en een stukje tuinslang. Klein boortje voor de gaatjes. Ideaal met peesblessures. Zou het niet standaard gebruiken. Kost veel tijd en water. Persoonlijk pak ik dan liever een ommetje zonder iets om de benen door het water met uitstappen op het harde.

AllEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:20

Wij vinden het absoluut een topproduct! Zeer handig in gebruik, juist waterbesparend doordat er slechts 4 kleine gaatjes in de slang rond het been zitten en je paard staat ook nog eens heerlijk relaxed. Je kunt ook op je gemak je spullen opruimen of een ander paard rijden/longeren omdat je er niet bij hoeft te blijven. Hier een foto van een eigen paard waar wij de uitgebreide vierbeensuitvoering voor gebruiken:
Afbeelding

Hier kun je meer info vinden: http://www.all-eventing.com/product/151 ... _plus.aspx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:29

ingvdh schreef:
Persoonlijk zou ik dan eerder coolpacks omdoen (als dan niet in combinatie met ice vibe's), het kost je een fortuin aan water als je het dagelijks bij meerdere paarden gaat gebruiken, de coolpacks gaan weer in de vriezer en kan je hergebruiken.

Of het echt nodig is? Persoonlijk denk ik dat de goedbedoelde amateur altijd veel meer aan het tutten en frutten is met zijn paard als de professionals en producenten daar heel handig op inspringen met allerhande producten.

(niet negatief naar TS toe, ik val hier net zo goed onder :o , na het rijden de icevibes om :D )

Ice packs (en de ice vibe) zijn kwa koelend vermogen niet te vergelijken met koelen onder een lopende kraan.

Ik denk dat dit product zeker goed zal werken!

happymyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:50

Met ijspacks koelen is idd naar mijn idee effectiever dan met water. Met ijs heb je meteen verkoeling. Met water duurt het een tijdje voordat je echt verkoeling heb

AllEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:41

Ijs verliest relatief snel de koelende werking omdat het smelt. Stromend water blijft te allen tijde koel en koelt zodoende het been beter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:13

happymyl schreef:
Met ijspacks koelen is idd naar mijn idee effectiever dan met water. Met ijs heb je meteen verkoeling. Met water duurt het een tijdje voordat je echt verkoeling heb

Ik bedoelde juist dat ice packs minder werken dan stromend water.
Mijn ice vibe zijn na 10 min koelen ontdooid en de benen zijn wel afgekoeld maar niet zo koud als met stromend water

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:05

Toen ik dit product de eerste keer zag, dacht ik meteen: bij rustige paarden zal het wel werken, maar bij jonge/nerveuze paarden kan het al eens mis gaan...
Ik zou het niet kopen, want ik denk dat ik na een tijd ook te lui ga worden om het hele ding aan te doen en aan te koppelen.
Ik heb de ice vibe boots, en ik gebruik ze elke dag na het rijden. Ze blijven ongeveer 20 min koud (meestal zijn ze na 20 min nog niet helemaal ontdooid). en mijn DA zegt dat 20 min koelen meer dan voldoende is. Ik gebruik ze wel met de trilfunctie erbij, nog een pluspunt van de ice vibe boots

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:44

Is zo wat even veel werk als het omdoen vd icevibe.
Bij mijn nerveuze paard zou een trillende icevibe boot ook wel problemen opleveren overigens.
Als je een goede veilige wasplaats hebt wennen ze er wel aan. Al die andere dingen hebben ze immers ook geleerd te accepteren. Paard waarbij ik het dagelijks gebruikt maakte er gelukkig meteen al niks van.

Ik ben nu iig al een aantal weken een zeer tevreden gebruiker. Gebruik het dagelijks en kan dan ondertussen poetsen/afzadelen of gaan mesten.