Écht goede verzorgingsspray/créme...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

penelope444

Écht goede verzorgingsspray/créme...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 10:31

Hoi allemaal!

Zoals de titel het zegt wat is nu echt een goede verzorgingsspray of creme?
Ik las een tijdje geleden hier op bokt dat een goede verzorgings- en anti-klit spray die van Gliss Kur, gewoon voor mensen dus, ik ben die dus gaan gebruiken in de manen van mijn shet. Sindsdien merk ik dat haar manen heel veel uitvallen dus ik gebruik het niet meer. Nu wil ik dus een voor paarden, aangezien ik het niet meer zo vertrouw. Weet iemand een goede voor mijn shet? Ze heeft dikke, halflange manen en ik borstel ze 1 x in de week helemaal uit en doe het dan in vlechten. Ik wil dat de spray of creme verzorgend, versterkend en anti-klit is. Het mogen ook verschillende sprays zijn hoor. (aparte anti klitt en aparte verzorgende) Of wat is bijvoorbeeld een goed merk? Ik heb al gehoord van cowboy magic, maar weet niet goed welk product ik daarvan moet hebben? Denk je dat de cowboy magic detangler & shine goed is?

Alvast bedankt voor het advies!

groetjes Imane

MilouNigel

Re: Écht goede verzorgingsspray/créme...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:33

Ik gebruik al jaren de cowboy magic detangler voor de paarden. Echt geweldig spul!

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 10:34

MilouNigel schreef:
Ik gebruik al jaren de cowboy magic detangler voor de paarden. Echt geweldig spul!

Dat is die tube toch? Fijn dat het zo goed werkt!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:37

Mensenhaar is heel anders dan paardenhaar. Ook verzorgende crèmes voor mensen doen maar een klein deel van de verzorging. Haar wordt sterk van binnenuit en beschadigt van buitenaf. Als je als mens dof/breekbaar haar hebt kan je er van alles op smeren, maar je moet weten waarom het breekbaar/ dof is (mineralentekort? Verven? Stijlen? etc) Op basis daarvan en het soort haar dat je van nature hebt (fijn, dik, kroes, whatever) (en je gebruik van je haar) pas je je producten haar

Ik geloof er niet zo in dat smeersels helpen bij paardenhaar. Goede voeding en de manen 'soepel' houden door een goede anti klit en zacht vlechten werkt wel.

daarnaast is niet ieder paard (en dus ook niet ieder mens) voorzien van de perfecte genen/cellen om lang sterk haar te krijgen. Dat is genetisch bepaald. Ook binnen het ras zelf!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:45

Haar is dood materiaal, dus alles wat je er van buitenaf opsmeert dat zogenaamd 'verzorgend' of 'versterkend' is, is pure onzin. Ik zou me dat geld niet zomaar uit de zak laten kloppen ;)

Het enige dat wel handig is om de boel uit de knoop te halen (of om dat te voorkomen) is een goede anti-klit. Cowboy Magic is fijn spul, maar dat zijn bijna pure siliconen en ook dat is niet zaligmakend.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 10:58

Rije schreef:
Haar is dood materiaal, dus alles wat je er van buitenaf opsmeert dat zogenaamd 'verzorgend' of 'versterkend' is, is pure onzin. Ik zou me dat geld niet zomaar uit de zak laten kloppen ;)

Precies en wij mensen maskeren het beschadigde haar met crèmes, maar echt herstellen doet het niet. Een goed keratine behandeling doet je haar zeker wel mooier lijken/aanvoelen en het wordt er 'sterker' van, maar je de kwaliteit van je haar wordt bepaald in je hoofdhuid en dus door je genen, wat je eet, wat je dringt, je leefpatroon, etc

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 11:07

Oke dat begrijp ik, maar wat is dan een goede anti klit?

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 11:16

penelope444 schreef:
MilouNigel schreef:

Dat is die tube toch? Fijn dat het zo goed werkt!

Je hebt idd die tubes. Ik heb een fles, daar zit wat meer in :+.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 17:43

penelope444 schreef:
Oke dat begrijp ik, maar wat is dan een goede anti klit?

Alle anti - klit producten zowel voor mensen als paarden bevatten siliconen etc. Dat legt een laagje om de haren heen zodat ze zacht en soepel aan voelen en niet in de klit raken. Maar daardoor vallen haren wel eerder uit.
Enige natuurlijke (antiklit ) product is kokosolie, daarvan krijg je geen losse haren.

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 18:29

Ja maar als ik het borstel en de klitten zitten erin en ik trek er toch doorheen dan trek ik de haren er ook uit, toch? :)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 18:31

Ja, maar door de siliconen in al die producten breken de haren gemakkelijker af. dus dat is ook de oplossing dan niet toch ?!
Beetje kokosolie in de staart smeren helpt ook tegen de klitten !