Ik heb jullie hulp nodig.
Op dit moment zijn wij bezig met het bouwen van een schuilstal voor 2 paarden en een pony. Ik dacht dat ik een handige indeling in mijn hoofd had, maar nu begin ik te twijfelen (o.a. vanwege de dakconstructie). De paarden moeten vrij kunnen rondlopen in de schuilstal, maar ik wil ook graag 2 stallen kunnen afsluiten voor de grote paarden, zodat ik ze binnen kan zetten als bijv. de dierenarts een keer komt.
De afmetingen van het geheel is 7 bij 7 meter. In het originele idee zou ik een voerhok krijgen van 7 m. lang en 1,5 m. breed. De stallen worden dan 3 bij 3,5 m. en dan is er nog een doorloop waar ik kan poetsen e.d.
In het tweede idee wordt het voerhok ongeveer 3,5 m. bij 2,5 m. De stallen zijn dan 3,5 m. bij 3,5 m. De rest van de stal is doorloop. Een paard daar vastzetten tussen 2 touwen om te poetsen is daar lastiger vanwege de opening.
Ik wil hooi gaan voeren op de plaatsen van de rode vierkantjes. De schuine lijntjes zijn deuren die evt. dicht kunnen, zodat de stallen gesloten kunnen worden. Het groene kruis in de hoek in de tweede tekening baart me een beetje zorgen, dat is een dode hoek waar een paard evt. klemgezet zou kunnen worden. In de eerste tekening is dat niet mogelijk door de openingen aan beide kanten.
Hebben jullie tips of ideeën? En voor welke indeling zouden jullie gaan?