Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 14:48

Ik Zag gisteren het filmpje voorbij komen van de speciekuip met lijm, aangezien ik 48 euro best wel duur vind voor een pot lijm heb ik het volgende bedacht Muizen en rattenlijm in een tube voor maar 7,50 euro te verkrijgen bij Top Veevoeders in Harskamp, met 1 tube kan je 2 speciekuipen mee behandelen. En het werkt! Niks nada met schroeven en bouten, je neemt een speciekuip daar boor je 1 gaatje in doet dat een touw of kabel doorheen legt een knoop erin. De tube lijm leg je in de zon neer dat hij vloeibaarder wordt en smeert dit uit met een lakroller, 1 tip doe dit met handschoenen aan krijg het nu moeilijk van mijn vingers af de plakspul. Na 5 minuten op mijn weide hangen had ik al zeer zeker 20 dazen gevangen.


Moderatoropmerking:
In het topic wordt veelvuldig gesproken over het gebruik van een dazenval met rattenlijm. Volgens de Nederlandse wet is het verboden om rattenlijm te gebruiken als er ook andere kleine dieren, zoals vogels, mee gevangen kunnen worden.
Alleen een dazenval met rattenlijm die op een zodanige manier is afgeschermd dat er geen andere kleine dieren aan vast kunnen blijven hangen, is toegestaan.
Omdat dingen die in strijd zijn met de wet niet op Bokt besproken mogen worden, willen we jullie er op wijzen dat dit soort vallen niet zijn toegestaan, tenzij zij afgeschermd zijn voor andere kleine dieren.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 26-08-15 15:31, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Modopmerking toegevoegd

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:52

Wordt die muizen en rattenlijm niet hard?

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 14:52

Nee blijft zacht

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:53

VSW --> SV

melissapupa
Berichten: 1091
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:54

gaaf! heb je een foto?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:55

goede tip

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 14:56

Smeer je het aan de buitenkant er op? Heb ook het filmpje gezien maar weet het niet meer.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 14:59

Ben bezig met fotos maar hier plaatsen lukt niet zo

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 15:02

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:05

Top! Ga ik ook niet zo'n dure bus bestellen.
Straks hangt heel nederland vol met lijm-emmers :D

Hopelijk gaan er geen ongelukjes gebeuren met vogels o.i.d. die er tegen aan gaan komen. Ik zag al via google een duif die in die lijm gezeten had, arm dier......

maralyn

Berichten: 10421
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:08

zwanepol schreef:
Top! Ga ik ook niet zo'n dure bus bestellen.
Straks hangt heel nederland vol met lijm-emmers :D

Hopelijk gaan er geen ongelukjes gebeuren met vogels o.i.d. die er tegen aan gaan komen. Ik zag al via google een duif die in die lijm gezeten had, arm dier......


Roekoe, roekoe... plak... ROEKOE!!!!
Hahaha :') Nee is niet grappig.

Ik wil dit ook best voorleggen op stal. gewoon 8 in het land, met lint er om, voor afstand. En 2 bij de bak!

Plak maar krengen!! }:)

Loretteeee

Berichten: 766
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:12

geniaal! Ik zag hem ook op Facebook voorbij komen met dat andere dazen-lok-plak-spul. Maar als deze lijm ook werkt.. ben ik ook gezegend.. Dag grote dazenbulten!

Volgens mij, zijn de beestjes die op de foto aan de emmer zitten wel gewone vliegen, of zie ik t verkeerd? :') In dat geval heb ik ook andere grote joekels van stekers hier rond vliegen.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:14

En als hij helemaal vol zit, hoe haal je de plakzooi er weer af? Gaat dat gewoon met een sopje of heb je wat beters nodig?

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:14

dynamiek schreef:
Ik Zag gisteren het filmpje voorbij komen van de speciekuip met lijm, aangezien ik 48 euro best wel duur vind voor een pot lijm heb ik het volgende bedacht Muizen en rattenlijm in een tube voor maar 7,50 euro te verkrijgen bij Top Veevoeders in Harskamp, met 1 tube kan je 2 speciekuipen mee behandelen. En het werkt! Niks nada met schroeven en bouten, je neemt een speciekuip daar boor je 1 gaatje in doet dat een touw of kabel doorheen legt een knoop erin. De tube lijm leg je in de zon neer dat hij vloeibaarder wordt en smeert dit uit met een lakroller, 1 tip doe dit met handschoenen aan krijg het nu moeilijk van mijn vingers af de plakspul. Na 5 minuten op mijn weide hangen had ik al zeer zeker 20 dazen gevangen.


Mooi alternatief, maar ik geloof dat er in het filmpje gesproken werd over 200 kuipen die je zou kunnen besmeren met 1 zo'n pot lijm. Wat dus zou betekenen dat je flink duurde uit bent met de rattenlijm :D

maralyn

Berichten: 10421
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:16

Boompje1985 schreef:
En als hij helemaal vol zit, hoe haal je de plakzooi er weer af? Gaat dat gewoon met een sopje of heb je wat beters nodig?


Gewoon nieuwe lijm er over heen... plakt hij weer net zo goed! :Y)

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:17

dynamiek schreef:
Ik Zag gisteren het filmpje voorbij komen van de speciekuip met lijm, aangezien ik 48 euro best wel duur vind voor een pot lijm heb ik het volgende bedacht Muizen en rattenlijm in een tube voor maar 7,50 euro te verkrijgen bij Top Veevoeders in Harskamp, met 1 tube kan je 2 speciekuipen mee behandelen. En het werkt! Niks nada met schroeven en bouten, je neemt een speciekuip daar boor je 1 gaatje in doet dat een touw of kabel doorheen legt een knoop erin. De tube lijm leg je in de zon neer dat hij vloeibaarder wordt en smeert dit uit met een lakroller, 1 tip doe dit met handschoenen aan krijg het nu moeilijk van mijn vingers af de plakspul. Na 5 minuten op mijn weide hangen had ik al zeer zeker 20 dazen gevangen.



Als dat een tube van 135 gram is, kost deze bij mijn veevoederhandelaar €4,95 :D

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:20

Is dat niet gevaarlijk voor paarden die er aan gaan likken?

Martje80
Berichten: 5851
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:20

Ik heb ze ook gemaakt net maar dan met insectenlijm. 500 gram 18.95. Is maar heel weinig uit na 2 emmers ingesmeerd te hebben (20l)Afbeelding

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6684
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:22

Ik snap dat dit goed werkt. Maar zelf durf ik dit nog niet te gebruiken, veel te bang dat er andere dieren last van gaan hebben. De paarden die hun neus er tegenaan houden, vogeltjes die vast komen te zitten... Ik heb ook eindelijk meer vlinders, hommels en bijtjes hier... En dat gaat dr allemaal aan dood ben ik bang!
Mijn dazenval vangt alleen dazen en wat vliegjes, dat werkt selectiever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:22

k_m schreef:
Is dat niet gevaarlijk voor paarden die er aan gaan likken?



Ja, dus hij moet staan waar er niet aan gegeten kan worden of staarten in gezwiept worden.

Percy

Berichten: 12075
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:40

Oei, vogeltjes is inderdaad wel een probleem. Ik heb hier heel veel mussen die vaak op de voeremmers gaan zitten. Ook nog een zwaluwtje en heel veel duiven (die laatste ben ik niet zo blij mee want die eten mij bij de kippen).

Ga ik toch even over nadenken want met de musjes ben ik wel heel blij.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 15:41

PowerReiner schreef:
dynamiek schreef:
Ik Zag gisteren het filmpje voorbij komen van de speciekuip met lijm, aangezien ik 48 euro best wel duur vind voor een pot lijm heb ik het volgende bedacht Muizen en rattenlijm in een tube voor maar 7,50 euro te verkrijgen bij Top Veevoeders in Harskamp, met 1 tube kan je 2 speciekuipen mee behandelen. En het werkt! Niks nada met schroeven en bouten, je neemt een speciekuip daar boor je 1 gaatje in doet dat een touw of kabel doorheen legt een knoop erin. De tube lijm leg je in de zon neer dat hij vloeibaarder wordt en smeert dit uit met een lakroller, 1 tip doe dit met handschoenen aan krijg het nu moeilijk van mijn vingers af de plakspul. Na 5 minuten op mijn weide hangen had ik al zeer zeker 20 dazen gevangen.


Mooi alternatief, maar ik geloof dat er in het filmpje gesproken werd over 200 kuipen die je zou kunnen besmeren met 1 zo'n pot lijm. Wat dus zou betekenen dat je flink duurde uit bent met de rattenlijm :D



Ja maar die potten zijn volgens zeggen al uitverkocht, en ik aangezien op mijn eigen weide geen 200 kuipen vol ga smeren is dit een mooie alternatief.

OliLau
Berichten: 517
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:47

Kun je voor de vogels niet iets verzinnen van lintjes ofzo die je erboven hangt zodat ze niet in de buurt komen? Zoals ze in maisvelden doen voor kraaien? Mini vogelverschrikker? :+

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:49

Ik zag ergens anders de tip om er ruim kippengaas om heen te doen, dazen vliegen daar wel door heen maar de vogeltjes lopen geen gevaar. ;)

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 15:52

Afbeelding
Resultaat na twee uur hangen.