Kunststof weidepalen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

Kunststof weidepalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 18:57

Hoi

Wij moeten binnenkort onze weide omheinen. Ik vroeg mij af hoe die kunststof weidepalen bevallen ? Zijn er hier mensen die deze soort weidepaal gebruiken en wat zijn jullie ervaringen ? :)

joyce B

Re: Kunststof weidepalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:19

de dunne (rantsoenpalen) alleen geschikt als tussenpaal. Die dikke weidepalen geen ervaring mee. Wel gehoord dat sommige types krom trekken.

SharonCatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:54

als je die hele dikke bedoeld die zijn nog sterker dan hout dat zal ik je wel aanraden maar als je die kleine paatjes bedoelt zal ik maar niet doen met een beetje harde wind gaan ze al plat liggen of als er een paard er tegen aan loopt of erin blijft haken met de staart knappen ze snel.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 17:24

Ik bedoel inderdaad die dikke.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 17:27

Ik denk dat die best goed zijn, mocht ik centjes genoeg hebben, kocht ik ze meteen... Helaas zijn ze (nog) best prijzig!
Zelf dus geen ervaring mee.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 19:47

ik heb ze in het verleden gehad, en ben er positief over, echter bij de (trekker-) doorgang ging het wel makkelijk stuk maar op het rechte stuk als afzetting was ik er heel tevreden over.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 11:36

Ik denk dat je bij openingen en hoeken bielzen in moet graven en dan verder met kunststof palen. Dan heb je een hekwerk waar je heel weinig onderhoud aan hebt en wat lang meegaat.

BBolluijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 21:04

We gebruiken zelf onze kunststof weidepalen al enkele jaren in onze weides en gebruiken nu als hoekpaal de kunststofweidepalen met stalen kern ( http://www.cavalo.nl/afrastering/weidep ... -rond.html). We gebruiken zelf de weidepalen 8 x 200 cm of 8 x 225 cm in de buitenafrastering en de palen 6 x 200 cm in de tussenafrasteringen.

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 06:56

Wij hebben nu 6 jaar deze kunststof palen en ze bevallen goed.
Je moet wel, zeker op de hoeken, hier en daar een stevige houten paal er tussen zetten. Zeker als je op een windgevoelig stuk zit en afrastering van lint hebt.
Om ons weiland hebben we equiwire van Gallagher (dun rond draad) zitten en dat vangt nauwelijks wind. Maar om de paddock hebben we breed lint en als het hard waait gaan de palen daar toch een beetje scheef staan en heb je dus stevige houten palen nodig om de boel in balans te houden.