Maaarrrrr alles is dus nieuw voor ons. En uiteraard gaan we eerst nog heel wat aan het huis doen en kan James die tijd gewoon bij mijn schoonouders blijven staan. Dus haast heeft het niet, maar voorjaar 2016 willen we de weide voor James (En zijn toekomstige weidemaatje(s)) klaar hebben.
Jullie kunnen ons vast helpen met tips, do's en don't voor de indeling van de weide.
James is een koudbloed en wordt van de wind dik, dus daar moeten we rekening mee houden.
Wat echt een must is is een crossweide!
En een bak om te rijden. Verder heb ik geen idee nog.
De stallen komen op het perceel daar waar het huis ook staat. Lekker dichtbij, zodat ik ze kan zien vanuit de keuken.
En vanuit de woonkamer kunnen we ze zien staan in de weide.
Hoe zouden jullie dit (speels) indelen? Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën. Want ik blijf een beetje bij hetzelfde hangen.
- Crossweide
- Rijbak
- De rest maakt niet uit.
Dit is een plattegrondje. De maten kloppen niet exact. Ik heb ze afgerond. Zo is de weide iets groter dan 6000m2 en het huis iets van 694m2 oid.
Bomen staan er gelukkig genoeg rondom de weide, dus voldoende schaduw. Wel weer een nadeel met de vliegen, maar daar vinden we vast een oplossing voor.
De weg tussen de weide en het huis is heel rustig. Er staat nog 1 huis verderop. Verder hoeft er niemand te komen. Is een doodlopende weg!