Wat zouden jullie doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 18:55

Doe ik ook. Na 10 jaar heb je zo'n band met je paard. Wou dat ik de staatsloterij won dan kocht ik er nog een paardje bij.
Want rijden is toch erg leuk. Niet dat het me daar alleen om gaat. Ik poets en wandel net zo lief hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 18:58

Nescio kon vanwege een sluimerende blessure niet meer gereden worden. Die was 8 en heeft in 4 jaar tijd alle klinieken in NL en Dld gezien. Die had op zich prima nog een paar jaar doelloos in de wei kunnen lopen maar die heb ik weggebracht. Solenzara was 2,5 en stond bol van de artrose en andere ellende maar was nog niet klinisch kreupel en die heb ik bij voorbaat al weggebracht om haar en mij verdere problemen te besparen.

Zep is 23 en heeft flinke artrose in zijn voorbenen en die loopt er nog onder het motto 'hij is met pensioen'.

Wat het verschil tussen die paarden is? Er zit gewoon een ander belang achter.

Zo lang het paard er niet onder lijdt moet je doen wat jou het beste lijkt.

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 19:00

ik hou d'r ook gewoon. Wou dat ik de staatsloterij won dan kocht ik er een tweede paardje bij. Want rijden is toch erg leuk. Maar ik poets en tut net zo lief hoor.

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-04 19:04

Dat ging net even fout. Het bericht is dubbel gekomen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 19:10

Mijn oude pony kreeg op latere leeftijd 17 jr. spat, ze kon de eerste 2 jaar niet bereden worden, daarna alleen recreatief.
Wij hebben ze gehouden gezien de leeftijd van de pony en het feit dat we er allemaal erg aan gehecht waren.
Maar zeg nou eerlijk waar moet je met zo'n pony naar toe? ik bedoel je hebt maar 1 keus en dat is houden, niemand wil zo'n pony kopen.

We hadden de garantie van de da dat ze met pijnstilling goed oud kon worden, na 4 jr zijn we overgegaan op homeopatische pijnstillers en dat werkte ook prima.

Ik heb er veel mee gewandeld. gepoetst, geknuffeld enz.enz

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 20:52

ik heb bijna in die situatie gezeten en voor mij was het heel simpel. Ik ben altijd al met vrijheidsdressuur bezig en ik was van plan om mij vooral daarin nog verder te ontwikkelen. Een ontzettend leuke afwisseling en je houdt je paard er ook soepel mee.