Ik ben op zoek naar een goede vliegen-spray. Nu kwam ik dit goedje tegen(PHB-spray) bij de Boerenbond. Het zou goed werken bij staart-en dekenbijten. Er zit hertshoorn olie in, wat eerder ook in vliegenspray zat. Kent iemand dit spul dus als vliegenspray? Of moet je het vermengen?
Suzanne F.
Geplaatst: 27-06-15 10:57
Nou het houdt alles weg dus vast ook vliegen. Dat is echt zo vies spul. Je krijgt het ook bijna nergens vanaf. Ik hoop dat je een zwart of donkerbruin paard hebt want anders heb je een probleem. Ik heb het gebruikt voor in de staart tegen het bijten van het veulen. Maar het is echt heel vies en op de een of andere rare manier blijf je het proeven. Dus als je de lucht heb ingeademd dan blijf je het nog uren proeven.
__YSB__
Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-15 11:14
Nou lekker dan! Gelukkig is hij zwart. Dus het helpt wel, uiteindelijk is dat het belangrijkste. Kan het direct op de vacht worden gespoten?
Suzanne F.
Geplaatst: 27-06-15 11:37
__YSB__ schreef:
Nou lekker dan! Gelukkig is hij zwart. Dus het helpt wel, uiteindelijk is dat het belangrijkste. Kan het direct op de vacht worden gespoten?
Ja dat wel volgens mij. Moet je even op de verpakking kijken. Ik gebruikte het in de staart. Je kan het misschien ook mengen in een plantenspuit?
Oef dat spul is vreselijk, maar het houd vliegen en al het andere levends weg gelukkig heb je een zwart paard. Mijn haflinger zag er minder charmant uit met die spray
Oef dat spul stinkt zo erg! Maar werkt wel echt ja. Ik pakte na een jaar van de week mijn uitrij vliegendeken uit de kast. Nou die lucht zit er na een jaar nog op
het werkt wel supergoed. het houdt alle insecten en andere beesten(vervelende knaagpony's ) dus ook al ziet het er niet uit, je paard word niet gek van de beesten
pien_2010
Geplaatst: 27-06-15 12:57
Het werkt super goed, maar wij zijn gestopt met de hershoornolie want onze paarden kregen er huiduitslag van in die zin dat hun huid los ging laten. Later in de winkel gehoord dat meer paarden hier last van hadden. Onze paarden zijn zwart.
Ik heb het gekocht en idd, ik heb daas-vrij kunnen rijden. Ook in het bos was het geen probleem om te rijden, geen beest gezien. En idd zijn eczeemdeken ermee in gespoten, nu hoef ik niet bang te zijn voor scheuren. (handige bijkomstigheid) Alles stonk er naar.... Ik heb me na het rijden direct gedouched en de haren gewassen. Ik durfde anders de winkel niet in
Weleens gebruikt voor staart van een merrie met veulen maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit gezond is om op regelmatige basis te gebruiken. Sloeg mij altijd enorm op mn ademhaling.
Nergens geen last van gehad met het opspuiten, vind Derfen meerdere malen erger stinken en op de longen slaan. Mijn paard staat dan ook buiten onder een eczeemdeken en hoef ik niet meer dan 2 of 3 x in de week te rijden. Het opspuiten is dan ook in de buitenlucht, waar de helft al weg is voordat het het paard raakt.