Pensionstal omgeving Berlicum/Sint Michielsgestel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celine7

Pensionstal omgeving Berlicum/Sint Michielsgestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 15:07

Hallo Bokkers,

Ik heb even een vraag. Ik ben bezig om een pensionstal te beginnen in omgeving Berlicum/Sint Michielsgestel. Ik heb me natuurlijk al wel verdiept in wat het aanbod is in de buurt. Mijn inziens is het aanbod of totaal anders of staat het vol met een wachtlijst.

Wat ik aan zou bieden is rustige stal met uitrijmogelijkheden naar de bossen. Binnen- en buitenbak beide met zwanenberg bodem. Ruime stallen met stro bedekking. Zowel zomer als winter dagelijkse weidegang (ongeveer 8 a 10 uur per dag). Vol pension! Dus stro, krachtvoer, hooi inclusief. De prijs hiervoor zal tussen de €250,- en €275,- per maand uitkomen. Nog even afhankelijk van waar mijn kosten berekening precies op uit komt.

Mijn vraag aan jullie is of jullie me kunnen vertellen of hier nog echt vraag naar is in deze omgeving? Zouden jullie hier eventueel gebruik van maken? Mijn gevoel is nl dat in deze omgeving best nog ruimte is hiervoor. Ik hoor heel graag of mijn gevoel klopt en jullie deze mening delen?
Alvast erg bedankt voor jullie reacties.

Groetjes van Cristie.

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:41

Ik denk dat hier nog best wel vraag naar is, of dat het echt "nodig" is zegmaar weet ik niet want ik ben maar een manegeruiter (Ben daar dus niet zo in thuis). Maar ik heb al wel verschillende ruiters met eigen pony van de manege naar een pensionstal in de buurt zien gaan omdat 't daar rustiger is etc. Ook zijn er bij ons wachtrijen voor 't pension op de manege. Komt misschien ook wel doordat het echt een super manege is :D alleen het bos om de hoek ontbreekt :(

Hoop dat ik je wat heb kunnen helpen! En misschien zie ik hier nog wel wat verschijnen in de buurt :)

Celine7

Re: Pensionstal omgeving Berlicum/Sint Michielsgestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 21:47

Bedankt voor je reactie tika. Mag ik vragen op welke manege jij nu staat? In ieder geval goed te horen (voor mij dan ☺️) dat er een wachtlijst is. Dat wil in ieder geval zeggen dat er vraag is naar stalling. Maar dat kan idd natuurlijk ook komen omdat het daar zo leuk is.

Mogelijk zie je ons idd verschijnen want de plannen beginnen al serieuze vormen aan te nemen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:49

De Zwaluw Hoeve in Vught biedt ongeveer hetzelfde aan tegen dezelfde prijs.
Niet precies dezelfde regio overigens, maar weet dat zij niet altijd vol staan.

Edit: zij bieden niet dagelijks weidegang. Wel dagelijks in de pasdocks en 2x in de week in de wei.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:51

Nu geen mogelijkheid voor een paard, maar het viel mij op dat er heel weinig aanbod is in de buurt hier.. Mocht het zo ver komen kom ik graag eens kijken!
Edit: zwaluwhoeve is een van de weinige/ enige in de buurt en toch vanaf hier een kwartier rijden..

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:54

Bij de zwaluwhoeve betaal je 285 voor een paard excl. alle extra's.. Stapmolen, warm water, etc.

Ik sta voor 30.- in de maand meer op een stal, waar elke dag gemest word, elke dag weidegang( weide seizoen) en in de winter stapmolen. Incl. Wasplaatsen met warm water, solarium, koffie thee etc.

Overigens ook regio den bosch

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:02

Waar wil je je op richten? Willen springruiters, dressuur liefhebbers, eventers, aanspanningen, pony's en kinderen, recreanten. Want allemaal verlangen ze andere faciliteiten. De ene groep staat op weide gang en uitrijmogelijkheden en de andere groep wil een goede bak en begeleiding.
Als je wilt weten of er vraag is dan zul je daar een goed onderzoek naar moten zoen en dan zul je dus moeten weten hoe jij over de verschillende doelgroepen denkt.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:07

Proffesionele stal met alle voorzieningen en weidegang is idd weinig te vinden in de regio den bosch-oss. Maar het ligt ook idd aan wat mrie zegt, welke klantengroep wil je. Ik als recreatieve, dressuurmatige ruiter ben al meer dan tevreden met een goede buitenbak en weidegang.

Ik zou graag ook zelf willen bepalen welk merk brok ik wil voeren. En zou ik de prijs voor vol pension er niet voor over hebben. Liever iets zelf doen en lagere kosten.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:12

Nou Esther, ik ben het niet met je eens dat er in de omgeving van DB weinig proff stallen zijn. Je breekt je nek er zowat over ER zitten er in: Rosmalen. Kruisstraat, in Vught een stuk of 3, Cromvoirt is helemaal erg ik denk een stuk of 5, Helvoirt heeft er minstens 5. Maar dan ga je ook steeds meer naar de Drunense Duinen en daar staan veel veel paarden.
Ik weet niet goed hoe het zit tussen st Michielsgestel, Berlicum en Schijndel, maar daar lopen ook heel wat paarden her en der in de wei.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:14

Ik bedoel met prof, meer voor de proffesionele en of wedstrijd ruiter. Niet voor een recreatieve ruiter.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:15

Met wei binnen en buitenbaan zijn weinig onder de 260 hoor. Dan of zonder binnenbaan of zonder weidegang. Of met weidegang en wintersbinnen. Ook stallen zonder fatsoenlijke baan, of waar je paard binnen gezet wordt omdat hij rent in de wei en deze dan stuk gaat. Ik sta nu zelf in maren kessel voor een stuk minder, maar moest daarvoor een binnenbaan inleveren

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:19

Ik ken er 6 in schijndel en gestel met binnenbak.
Dan zijn er ook nog een aantal met alleen buitenbak of op stap afstand van de aula.
Waarom ga je niet wat stallen af?
Kijken of ze vol zitten en of er een wachtlijst is.
Dan kan je misschien beter inschatten waar behoefte aan is.

elkedortmans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:22

Pensionstal M&M in Schijndel !

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:32

Stipje. Interresant, ik denk namelijk ook dat er voldoende stallen in deze omgeving zijn. Nu is er wel degelijk verschil in opties en accomodaties. Ik zelf sta in Nuland, iets duurder maar daar zit trailer parkeerplaats en trainingsmolen bij in begrepen. Alleen hier geen goede uitrijd mogelijkheden. Iets meer richting professionele stalling...

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:46

Celine7 schreef:
Bedankt voor je reactie tika. Mag ik vragen op welke manege jij nu staat? In ieder geval goed te horen (voor mij dan ☺️) dat er een wachtlijst is. Dat wil in ieder geval zeggen dat er vraag is naar stalling. Maar dat kan idd natuurlijk ook komen omdat het daar zo leuk is.

Mogelijk zie je ons idd verschijnen want de plannen beginnen al serieuze vormen aan te nemen.

Ik rij 1x in de week op manege 't Schijndelse Woud tussen Schijndel/Den Dungen. Echt een super manege! & goede lessen ook aan de pensionklanten dus dat wil ook wel helpen denk ik.
De ruiters die ik hier heb zien vertrekken waren toch wel de jongere (10-15 jaar) wedstrijdruiters denk ik..

Ben benieuwd haha!
Mag ik vragen in welk dorp je dan komt?
Anders ook googelen en bij stallen vragen of er idd wachtrijen zijn bij stallen met jou doelgroep.
En hopelijk kan ik mijn ouders dan zo gek krijgen om 'n pony te kopen en 'm bij jou te stallen :+
Laatst bijgewerkt door _Lou op 24-06-15 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Celine7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-15 22:52

Onwijs bedankt voor alle reacties. Hier kan ik echt wat mee. Goede tip om wat stallen langs te gaan om een indruk te krijgen.

Misschien ook een goed plan om na te denken om tevens half pension aan te bieden voor degene die graag zelf hun brok en dergelijke willen regelen.

Ik wil me voornamelijk richten op de recreatieve ruiter. Ik denk dat voor deze doelgroep het belangrijk is om dicht bij de bossen te zitten en dat er daarnaast 365 dagen per jaar weidegang wordt geboden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:57

Ik denk dat er zeker vraag naar is en het is een normale prijs.

Mijn paard staat op een soortgelijke accomodatie/service, luxe, super service, volpension (alles all-in) en betaal 275

Son en Breugel ;)

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:09

Leuke doelgroep en denk dat daar ook wel vraag naar is.. Door je te onderscheiden kun je denk ik dan toch al ver komen :)

Celine7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 14:19

Bedankt voor je enthousiasme Tika!! Leuk! Ik kan er echter verder niet echt op in gaan omdat ik dan de reclame regels overtreed. Ik heb een mail ontvangen waarin staat dat mijn vraag naar informatie prima is maar dat ik moet oppassen dat ik niet per ongeluk over het randje ga en met een omweg reclame maak. Zo is mijn topic ook niet bedoeld dus wil me graag hieraan houden en me gewoon laten informeren door enthousiaste Bokkers.

Maar je enthousiasme is erg leuk!! Ik hoop dat je je ouders zo ver krijgt dat er een eigen pony komt!

Ik hoop me inderdaad te kunnen onderscheiden met een kleinschalige, gezellige stal voor mensen die recreatief met hun hobby bezig zijn. En waar het welzijn van de dieren hoog in het vaandel staat. Om een voorbeeld te geven begrijp ik dat sport Ruiters hun sport paarden niet altijd in een kudde op de wei willen hebben. Hier heb ik ook respect voor en wil nu ook niemand tegen het hoofd stoten maar persoonlijk vind ik dat een paard wat van nature een kudde dier is het recht heeft om zoveel mogelijk op de wei te grazen met zijn soortgenoten.
Ik weet dat de meningen hierover verdeeld zijn en ik wil nu ook geen discussie hierover uitlokken. Ik wil alleen vertellen dat ik zelf een duidelijke visie heb over bepaalde dingen in mijn toekomstige bedrijf en dat het leuk zou zijn om een groep mensen, die onder andere deze visie deelt, te vinden. Mogelijk kan ik me op deze en nog andere manieren onderscheiden.

_Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:38

Ik was gister wel heel enthousiast, komt omdat er hier niet echt veel dingen gebeuren in de buurt :P
Ik wens je iig alle goeds met het beginnen van de stal :)