In plastic verpakt goedkoper dan gewoon hooi?? Weet niet in welke wereld hij leeft, maar in plastic verpakken is hier altijd een stuk duurder dan gewoon als hooi laten pakken. Of heeft het met de opslag ervan te maken?? Dat hij de voordroog buiten kan laten liggen?
Mijn ervaring met voordoog ten opzichte van gewoon hooi is dat er toch meer voedingsstoffen inzitten. Het stoft niet, wat hooi wel kan doen. En van voordroog hoef je (en kan ik vanwege lichtvoederige paarden) minder te voeren.
Nadeel, als het plastic kapot gaat begint het pak te geren en gaat kapot als je het niet snel op voert. Als dus vogels/katten/muizen oid aan de pakken gaan en er gaten/gaatjes in maken, kunnen de pakken bij het openen al kapot zijn. Dat is ook de reden dat ik altijd maar weinig voordroog heb. Ik heb 6 katten rondlopen die het erg grappig vinden rond/om/over/bovenop de pakken te springen. En met hun nagels maken ze hele kleine gaatjes in de pakken die daarop dan kapot gaan.
Als ik voordroog heb, komt dit van ons eigen land. Het staat dus langer dan de meeste boeren het laten staan, en ik heb ook altijd langstengelige voordroog. Waar ze net zo op moeten kauwen als gewoon hooi.