bitproblemen. heb jij ze ook gehad?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

bitproblemen. heb jij ze ook gehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 20:04

ik ben op zoek naar een ander bit voor mn arabier. had een gewone gebroken bit, maar ze nam het niet lekker aan en kauwde er nooit op dus geen speekselvorming.


Nu heb ik een vrij dit enkel gebroken bit koper, en dat gaat stukken beter, alleen is het erg zacht dus wil ze er nog wel eens doorheen lopen moet dus nog aan gewerkt worden maar ze houdt dr hoofd nu wel veel stiller en het rijden lijkt ook wel beter te gaan, ze hangt niet meer op het bit.

Ik ben wel benieuwd of jullie ook bit problemen hebben gehad en hoe jullie het opgelost hebben.

Oja ze is onlangs naar de tandarst geweest, en alles was okee, ze is erg bang voor een scherp bit vooral als een beginnelinge erop rijd.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Oja het is een arabier!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:47

niemand problemen met een verkeerd passend bit???

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:49

misschien een dubbelgebroken bit of een bit met tongspeler voor betere speekselvorming ? Of 1 met koperen rollen er op..
heb er zelf verder niet zo veel verstand van helaas

-

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 00:57

Het blijft altijd proberen en kijken welk bit het beste bij je paard past. Maar ik zou geen scherper bit nemen als ik jou was.
Niet elk paard maakt speeksel aan of schuimt tijdens het rijden. Dat wil nog niet zeggen dat een paard wat geen speeksel aanmaakt zijn bit niet accepteerd, of beter loopt op een ander bit. Dat ligt er meer aan hoe dicht de speekselklieren aan de 'oppervlakte' liggen dan aan het bit heb ik gelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 01:34

okee maar bij haar gewone gebroken bit speekselt ze helemaal niet, en nu wel bij het koperen bit, komt dan toch door het materiaal lijkt me.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 10:33

Ik heb met enkelgebroken gereden. Maar mijn pony vind het niet prettig. Rijd dus met dubbel gebroken nu. Die heeft een koperen middenstukje, wat plat is. Hij loopt daar erg goed op, en heeft altijd een schuimbekkie. Als ik nu nog weleens een enkel gebroken met longeren in heb, schuimt hij daar ook wel op, maar is ook veel onrustiger met dat bitje.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 11:35

Een van mijn paarden kan ik niet op een scherper bitje rijden dan op een dubbelgebroken. Klinkt misschien raar, maar heb naast mijn gewone dubbelgebroken bitje een enkel gebroken en een ongebroken appelbitje geprobeerd maar daar wordt ie helemaal geflipt van, kan zijn hoofd helemaal niet meer stil houden...

Ik hou het dus mooi op mijn dubbelgebroken bitje (wel plat middenstukje) ik ga binnenkort nog wel met een kneveltrensje rijden voor het springen en cross, maar die is ook dubbelgebroken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-04 23:15

verder niemand problemen?
Bedankt voor jullie tips chantal en dyonne!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 bezoekers