Enkele weken terug heb ik een via een zoekertje een bijrijdpaard gezocht. (Ff tussendoor: ik was in oktober gestopt met mijn vorig bijrijdpaardje omdat het frustrerend werd dat ik nergens les met hem kon volgen (paard stond bij de eigenaars aan huis) en de eigenaars wilden graag zelf meer met hem gaan doen, dus dat kwam mooi uit, we zijn toen als vrienden uit elkaar gegaan. Maar omdat het terug begon te kriebelen en een eigen paardje momenteel geen optie is (heb mijn oude pony al financieel te onderhouden die bij mijn ouders thuis staat, en zoveel verdien ik nu ook weer niet, bovendien heb ik echt veeeeeel te weinig tijd). Dus op zoek naar een nieuw bijrijdpaard voor 2 à 3 keer per week!)
Al snel reactie… Ik kon op vier plaatsen gaan kijken, twee vielen sowieso af, naar twee paarden ben ik dus wel gaan kijken. En nu moet ik beslissen welk paard ik wil doen. En dat is het probleem, want heel kinderachtig… ik kan niet kiezen
Paard 1 staat op een pensionstal, op een klein half uurtje met de auto van mij thuis. Het is een 10-jarige ruin, een ontzettend lief beest. Ik vind hem eigenlijk wel wat te groot, ik schat dat hij 1m75 is, en voor iemand die pony’s gewend is is dat reusachtig. Maarja, dat zal wel een kwestie van wennen zijn
Hele sympathieke eigenaresse ook. Ik ben al een paar keer gaan rijden, heb al een uurtje privé-les met hem gevolgd, en tja, er is nog veel werk aan de winkel, maar ik denk dat zowel paard als ikzelf er veel van kunnen opsteken. Paard 2 staat bij iemand die een privé-stalletje heeft, met 8 paarden die hij voor de hobby heeft, en hij fokt ook. Op ongeveer 10 minuten met de auto. Dit is een 4-jarige ruin, ingereden, al meegeweest op jumping ook, maar nu heeft hij 2 maanden volledig stilgestaan omdat de vorige amazone gestopt is, dus je kan al raden dat het rijden niet van een leien dakje gaat lopen. Maar ik kan dat wel als een hele leuke uitdaging zien
Ik heb hem nog niet gereden omdat er geen binnenbak is en de buitenbak is momenteel een ramp. Ik vind het wel een heel leuk paardje, een schimmeltje van 1m60, en ‘naar ’t schijnt’ is hij heel braaf. Ik zou de enige zijn die dit paard rijdt en dat is wel heel fijn. Maar ga ik daar wel genoeg tijd voor hebben? Ook met dit paardje zou ik privé-les willen volgen, en dat kan ev op een manège een stuk verder.Dus… wat zouden jullie in mijn plaats doen? Ik heb met de eigenaresse van paard 1 afgesproken dat ik morgen laat weten wat ik doe.

Ik denk dat LuvdaTossa gelijk heeft, 2 keer per week is niet genoeg, en ik zou het dan toch goed willen doen maar geen tijd hebben, dat zou ook niet werken.