eerst bloten dan slepen of andersom?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

criollo_yess

eerst bloten dan slepen of andersom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 11:47

Dit jaar hebben wij een hectare wei gehuurd. Een deel is onlangs gemaaid. In het andere deel staan de paarden. Over een week ofzo gaan we de paarden omweiden, daarna wil ik de begraasde wei gaan bloten en slepen. Maar in welke volgorde kun je dat het beste doen? Eerst bloten, dan slepen of eerst slepen, dan bloten. Graag jullie tips en waarom.

palousa_boy

Re: eerst bloten dan slepen of andersom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:57

Ik zou eerst bloten en dan slepen.
Andersom kan ook, maar dan moet je even wachten tot het omgevallen gras en onkruid weer een beetje rechtop staat zodat je het ook echt afmaait en niet alleen er overheen gaat.

Als je eerst gaat bloten heb je ook de hoge mesthopen en molshopen al wat platter en verspreid.

Maar ik weet uiteraard niet hoe de wei er bij ligt. Staat er veel gras, of onkruid, of zijn het meer plekken die hoog zijn? Is het erg kapotgelopen etc etc?
Anders is het voldoende om alleen de hoge plekken te bloten en kun je de rest overslaan.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-15 09:31

Er staat vrij weinig onkruid. De hoge plekken die er zijn, zijn vooral gras, maar daar ligt natuurlijk juist het meeste mest in. Verder zijn er ook stukken die heel kort zijn gegeten, waar bloten geen zin heeft, maar slepen wel. Het stukgelopen valt mee, een btje rond de waterbak en de ""bocht"", wei is L vorm. De stukgelopen stukken zijn zeker niet modderig zo 's zomers, maar wel vrij kaal.

Maar eerst de hoge stukken bloten dan, en dan de hele wei slepen. Thx palousa-boy *D

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:57

Ik zou ook eerst bloten en dan slepen. :)

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:08

Eerst inderdaad bloten, daarna slepen.