Correcte prijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FjordHorse

Correcte prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 09:23

Hallo,

Wat zouden jullie vragen voor deze weide:

- 0.5ha weide
- schuilstal
- water voorzien
- geen stroom
- alle werk zelf te doen, weide in zijn geheel te huur dus en verder doe je alles zelf
- regio is niet extreem duur

Ik heb een beetje schrik dat ik een te hoge prijs ga betalen voor hetgeen het is. Dus ik wil even horen wat jullie voor zo'n weide zouden betalen?

Groetjes

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:29

Stroom lijkt me toch ook wel erg voornaam om te hebben ivm met omheining en verlichting in de winter.
Ik zou daar niet meer dan 75,- per maand voor willen betalen maar het is net als een paard aanschaffen " wat is het jou waard"

Anoniem

Re: Correcte prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:30

Ik vind zelfs 75 euro nog aan de hoge kant voor 5000m2, zeker als er geen paddockje bij zit...
Hooguit 50.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:44

Denk dat het bij mij ook afhangt van de staat.
Hoe is de omheining en de schuilstal.
Stroomklok is het probleem niet.

Wat het jezelf waard is....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:47

Wat wil je op de wei gaan houden? 2 shetjes of grote paarden?
Je moet goed weidebeheer toepassen wil je de paarden dagelijks op het gras kunnen hebben met die paar meter.
Hoe lang kun je het huren? dit ivm het eventueel aanpassen van de indeling, maken van een paddock enzovoorts.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:56

ik denk dat de ligging ook belangrijk is, voor bv de uitrij mogelijkheden, drukke weg. Maar ook zijn er huizen in de buurt? Maar ook hoe ligt de wei, als hij heel laag ligt en staat elke herfst en winter blank van het water zou dat mij niet trekken. Zand grond of klein grond. Natte klei, zit als bonken aan de hoeven vast geplakt, zeker als je paardje ijzers heeft. Is er ook natuurlijke schuil mogelijkheden, zoals bomen of ligt er een akker naast ivm dazen e.d. Hoe is de omheining, een draadje of met hout? Hoe is het schuilhok, stevig en de ingang op welke kant ivm inregenen?

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-15 10:27

Er zouden 2 kleine pony'tjes op komen. Schuilstal is redelijke staat. Omheining kon beter, maar is ok.
Het ligt tussen velden, dus er zijn geen bomen of degelijke. Er is best wat wandelmogelijkheid in de buurt. Geen piste of degelijke.
De grond daar ga ik nog eens extra op moeten kijken, weet ik niet meer.

Op zich vind ik de prijs die nu gevraagd wordt niet onredelijk (ligt in de klasse dat jullie ook aanhalen). Maar ik vind het toch lichtjes aan de hoge kant ivm hetgeen het is (vooral feit dat er geen stroom op staat en dat de weide toch niet heel groot is houdt me wat tegen). Stroom is natuurlijk op te lossen met een klok te zetten.. Maar als de wei constant kaal gevreten is, dan heb je tenslotte gewoon een grote paddock.

Zou halve ha genoeg zijn voor 1 A pony en 1 C pony? De bedoeling is wel om nog een 2de weide in de buurt te hebben, dus ik zou afwisselen tussen die 2 weides. Dan heb ik ongeveer 1ha voor de 2 pony's in totaal.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:34

Mijn 3 paarden staan nu op een stuk van nog geen 3000m².
Weide is in 3 stukken verdeeld, een stuk waar ze altijd op kunnen en 2 stukken gras.
Ik zet ze 8uur per dag op het gras en verder hebben ze hooi in slowfeeders.

Met goed weideonderhoud zou je met 0,5hec toch genoeg gras moeten houden voor 2 pony's.
Als je het 1 groot stuk laat waar ze altijd overal kunnen lopen is het snel gedaan met de fun.

In de winter is het een ander verhaal natuurlijk.

Ik betaal 200euro per jaar. Is ook geen stroom en enkel regenwater.
Maar ik zit in een heel andere regio en het is ook een vriendenprijsje.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:08

5000m2 is echt ruim voldoende voor 2 pony's van dat formaat :) met een beetje weidebeheer en mest ruimen moet dat echt wel lukken.

zanzibar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:05

wat vinden jullie hiervoor een goede prijs ?
10 boxen van 3 x 4 met drinkbakken
wasplaats met stromend water
binnenbak met achtenbergbodem van 20 x 50 m
compleet oefen springparcours
verwarmde en verlichte kantine aan de binnenbak
2,5 ha weidegang
op 10-15 min stappen van Rucphense heide
zonder enige vorm van verzorging en/of onderhoud

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:08

FjordHorse schreef:
Hallo,

Wat zouden jullie vragen voor deze weide:

- 0.5ha weide
- schuilstal
- water voorzien
- geen stroom
- alle werk zelf te doen, weide in zijn geheel te huur dus en verder doe je alles zelf
- regio is niet extreem duur

Ik heb een beetje schrik dat ik een te hoge prijs ga betalen voor hetgeen het is. Dus ik wil even horen wat jullie voor zo'n weide zouden betalen?

Groetjes

50 euro/maand lijkt me een goede prijs.

50 are kan je goed houden, maar dan moet je wel wat aan weide manegement doen, dus op tijd kalken, mesten. Opdelen in stukken en als je kan mest ruimen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:30

50 euro is wel de max per maand,

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:12

FjordHorse schreef:
Er zouden 2 kleine pony'tjes op komen. Schuilstal is redelijke staat. Omheining kon beter, maar is ok.
Het ligt tussen velden, dus er zijn geen bomen of degelijke. Er is best wat wandelmogelijkheid in de buurt. Geen piste of degelijke.
De grond daar ga ik nog eens extra op moeten kijken, weet ik niet meer.

Op zich vind ik de prijs die nu gevraagd wordt niet onredelijk (ligt in de klasse dat jullie ook aanhalen). Maar ik vind het toch lichtjes aan de hoge kant ivm hetgeen het is (vooral feit dat er geen stroom op staat en dat de weide toch niet heel groot is houdt me wat tegen). Stroom is natuurlijk op te lossen met een klok te zetten.. Maar als de wei constant kaal gevreten is, dan heb je tenslotte gewoon een grote paddock.

Zou halve ha genoeg zijn voor 1 A pony en 1 C pony? De bedoeling is wel om nog een 2de weide in de buurt te hebben, dus ik zou afwisselen tussen die 2 weides. Dan heb ik ongeveer 1ha voor de 2 pony's in totaal.

Vind je dat handig? zou je dan niet liever uit kijken naar 1 groter perceel?

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:27

Wij hebben met 3 paarden en 1ha veel te veel gras momenteel. Wel doen we aan strookbegrazing en hebben we het land verdeeld in 4stukken.