Vorig jaar zomer is mijn paard geblesseerd geraakt. Na een half jaar van onderzoeken en boxrust hebben wij in overleg met de kliniek besloten mijn paard een jaar de weide op te doen en haar zelf te laten herstellen. Nu heb ik een paard dat van zichzelf een enorme werklust heeft en ze verveelt zich veel te snel. De eerste paar weken op de wei ging prima, maar mevrouw begint zich nu enorm te vervelen.

Ze breekt uit, sloopt dagelijks de omheining en begint aan de palen te knagen totdat ze omvallen. Je ziet aan haar dat ze graag weer wat wil doen, maar dat kan nu eenmaal niet. Ik was van plan haar vaker uit het land te halen om bijv. vrijheidsdressuur te doen, maar door persoonlijke omstandigheden(veel problemen thuis) heb ik daar gewoon geen tijd voor. Iemand tips om haar toch een beetje bezig te houden? Even voor de duidelijkheid:
-ze staat momenteel 24/7 buiten
-ze heeft twee vriendjes in de wei waar ze dol op is
-ze heeft een enorm grasland tot haar beschikking met veel gras
Omdat de thuissituatie wat beter wordt en omdat ik nu zomervakantie heb, zal ik haar sowieso wat vaker pakken.
Edit: nog even iets. Doordat ze niks meer doet, begint ze toch wel wat aan te komen. Het gras waar ze op staat is voornamelijk onkruid en geen voedingsrijk gras. Iemand tips om haar toch wat te laten afvallen zonder haar been te belasten?