Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MirandaFuego schreef:Ze kan de sloot vast wel vinden maar die bevalt haar waarschijnlijk niet om een of andere reden..misschien wordt ze weggestuurd?
Als ze genoeg dorst heeft gaat ze vast drinken, misschien doet ze dat ook wel want een emmer leegdrinken is voor een paard niet zoveel, kan best zijn dat ze het gewoon wel makkelijk vond.
bliver schreef:Misschien vind ze het water daar minder lekker om een of andere reden. Als ze in het ene weiland de sloot kan vinden kan ze dat ook in het andere. helemaal als er andere paarden bij staan die wel gewoon drinken.
Chinas schreef:Bak met water is helaas geen optie aangezien de andere paarden daar ook uit gaan drinken. Het lijkt me niet dat ze het slootwater niet lekker vindt aangezien ze op het kale land meteen uit de sloot gaat drinken...
Ik zal morgen even kijken of ik het gras voor de sloot weg kan halen, bedankt!
Chinas schreef:Bak met water is helaas geen optie aangezien de andere paarden daar ook uit gaan drinken. Het lijkt me niet dat ze het slootwater niet lekker vindt aangezien ze op het kale land meteen uit de sloot gaat drinken...
Sjolvir schreef:Chinas schreef:Bak met water is helaas geen optie aangezien de andere paarden daar ook uit gaan drinken. Het lijkt me niet dat ze het slootwater niet lekker vindt aangezien ze op het kale land meteen uit de sloot gaat drinken...
Dat is toch niet erg? Dat de anderen er ook uit drinken?
Gewoon cement ton halen bij de bouwmarkt en een emmer met touw eraan, kan je hem zo uit de sloot vullen.
Als dan de slootkant of iets het probleem is voor je merrie is het opgelost.
Sjolvir schreef:Chinas schreef:Bak met water is helaas geen optie aangezien de andere paarden daar ook uit gaan drinken. Het lijkt me niet dat ze het slootwater niet lekker vindt aangezien ze op het kale land meteen uit de sloot gaat drinken...
Dat is toch niet erg? Dat de anderen er ook uit drinken?
Gewoon cement ton halen bij de bouwmarkt en een emmer met touw eraan, kan je hem zo uit de sloot vullen.
Als dan de slootkant of iets het probleem is voor je merrie is het opgelost.
KimD schreef:Chinas schreef:Bak met water is helaas geen optie aangezien de andere paarden daar ook uit gaan drinken. Het lijkt me niet dat ze het slootwater niet lekker vindt aangezien ze op het kale land meteen uit de sloot gaat drinken...
Dit is echt een belachelijke smoes weet je dat? Dan ga je maar een paar keer extra vullen, wat is er nou belangrijker? Ik zou mijn paard in deze temperaturen echt niet zonder water laten staan.
RusselNuwell schreef:KimD schreef:
Dit is echt een belachelijke smoes weet je dat? Dan ga je maar een paar keer extra vullen, wat is er nou belangrijker? Ik zou mijn paard in deze temperaturen echt niet zonder water laten staan.
Ja, want iedereen heeft 24 uur per dag de tijd om naar zijn/haar paard te gaan. Ik zou mijn paard niet zonder water laten staan, maar niet iedereen heeft de optie om figuurlijk gezegd 4 keer daags water te brengen.
Overigens heb ik gewoon drie specie kuipen in het land staan. Duurt wel even voor dat op is. (Wel oppassen natuurlijk dat je het niet te lang laat staan zonder te verversen). Je kunt zoals hier al gezegd is een 1000liter ton overwegen op de kop te tikken.
Chinas schreef:Een badkuip of 1000 L vat wil de staleigenaar niet.
Ik vind het absoluut geen probleem als er andere paarden ook uit een specie ton (of wat voor ton dan ook) drinken. Wat voor mij het probleem is is dat ik dan degene op stal ben die dat ding dan mag gaan vullen. Van de rest hoeft dat er niet te staan, die gaan dat dan dus ook niet vullen. Aan het einde van de week zullen ze met z'n elven op het land staan, dan blijf ik bezig met zo'n ding te vullen....