Afmetingen zadelkast 4 zadels.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa__Beau

Afmetingen zadelkast 4 zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 16:09

Hallo,
Na vele zadelkamer/kast topics te hebben afgezocht toch maar even een eigen topic gemaakt. Het precieze antwoord kon ik namelijk nergens vinden, haha!
Ik ben sinds kort verhuisd met mn paardjes. Nu zijn de kasten daar te klein voor mn zadel en heeft de kast maar 1 steun. Ik heb op dit moment 3 zadels (voor 2 paarden haha) en in de toekomst zullen dit ooit 4 zadels worden. 2x dressuur en 2x springen. Nu wilde ik zelf een zadelkast maken waarin ik 4 zadels kwijt kan maar wel ruimte over hou voor dekjes, poetskist en verdere spullen. De zadelkast moet wel reëel blijven om op een pensionstalling neer te zetten :j .

Nu was ik zelf aan het denken om de kast 160 hoog te maken, 70 diep (twijfels of 75 misschien niet beter is) en hem 120 breed te maken. is 60 cm breed genoeg om mijn zadels kwijt te kunnen? Ik ben zelf maar 165 dus wilde de kast niet veel hoger maken dan 160, ook niet omdat hij toch bij andere mensen komt te staan en ik niet aan wil komen met een enorme kast (ik denk dat hij zo namelijk al best groot zal worden).

Zijn er bokkers met een zadelkast vor 4 zadels en/of bokkers met tips? Tekeningen? foto's? ideeën? Alles is welkom :)

Deeks93

Re: Afmetingen zadelkast 4 zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:25

Ik heb een zadelkast van 195 breed, 175 hoog en 70 diep.
Nou heb ik hier ook nog allerlei vakken in zitten, als ik hem beter in zou delen zou ik mijn 3 zadels en evt een 4de kwijt kunnen, hoofdstellen en ook mijn dekens en dekjes maar dan zit ie echt wel vol...

mirriezz

Re: Afmetingen zadelkast 4 zadels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:45

Wij hebben op stal een zadelkast waarin de zadels boven elkaar hangen, allemaal op steun. De steunen zitten wel zo dicht bij elkaar dat de onderste punten van het bovenste zadel net op de zijkant van het 2de zadel steunen. Een beetje "in elkaar geschoven" zegmaar (als je begrijp wat ik bedoel, want dit klinkt denk ik heel warrig). Scheelt heel veel ruimte :)

Ik heb geen id hoe diep de kast is, maar ik denk 60 breed en 180 hoog met 4 zadels erin en onderin nog ruimte voor de waterkoker en koffiezetapparaat en meer rommeltjes ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 07:24