Wie heeft ervaring regendeken? Zweterig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manubres

Wie heeft ervaring regendeken? Zweterig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 10:14

Mijn jonge paard gaat binnenkort weer dag en nacht de wei in. Omdat ik hem regelmatig berijd wil ik hem een (0 grams) deken op doen, zodat hij niet nat/modderig is als ik wil rijden. Heb zelf nooit regendekens gebruikt en vraag me af of ze als het warm weer is ook op kunnen blijven of is het dan erg zweterig?
Laatst bijgewerkt door manubres op 02-06-15 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

PanamaD

Re: Wie heeft ervaring regendeken? Zweterig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:15

Dat is echt te warm. Mijn paard staat nu ook 24/7 buiten en al 2 maanden zonder deken. Ja dan wat meer poetsen maar ach.

Ik zou nu echt geen deken meer op doen

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 10:16

Ik bedoel wel een 0 grams deken....
En droge viezigheid is niet zo erg, maar als ze nat en modderig zijn is het niet handig...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:17

Ook 0 gram kan heel warm worden.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 10:18

Oké, dat wist ik dus niet, daarom vraag ik het ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:18

Dat zit dan vooral onder de buik en dat is ook mét deken zo. Zou er persoonlijk ook niet meer voor kiezen.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 10:20

Mijn paard gaat gelijk rollen als hij nat wordt...en dan is hij echt overal modderig hoor /3

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:23

Het is niet aan te raden om een 0 grams deken met warm weer op te doen. ze gaan echt heel erg zweten eronder. Zelfs de vliegendekens waarvan de rug waterbestendig is zijn te warm.

Heb je niet de mogelijkheid om je paard voor het rijden binnen te zetten dan kan deze opdrogen en dan kom je later terug om te rijden.

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:24

Ik kijk nu gewoon naar de weersverwachting. Gaat het regenen gooi ik z'n zomerdeken op en anders lekker af!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:25

Ik doe er nooit zo moeilijk over, ik zou gewoon die deken opleggen en kijken hoe het gaat :P. Haal je er en klam, zwetend paard onder vandaan, dan was het niet zo'n goed idee en laat je hem af. Een vliegendeken heeft die van mij altijd dag en nacht op - zo'n fijnmazige. Hij wordt er een beetje nat onder als het regent maar dat droogt ook wel weer op.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:28

In de zomer heb ik geen regendeken op.
Mijne staan veel onder de vliegendeken, en mijn paard is nogal een watje waardoor die snel binnen gaat staan :+.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 10:39

Kunnen zomerdekens een beetje tegen regen of zijn ze gelijk doorweekt?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:43

Ik ben er niet voor, mijn paarden komen ook wel eens nat en vies binnen, dan gaat er een spons overheen waar het tuig moet en klaar, niks aan het handje.

Mocht je perse wat willen zou ik kijken voor de Bucas Buzz-off Rain. Deze heeft een waterdichte rug.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:45

Mijne heeft momenteel ook weer de o grams Regendeken op . Heb het weekend endurance wedstrijd gehad en als het daarna slecht weer is doe ik hem de 0 grams over zodat zijn spiertjes lekker warm blijven . Heeft het er niks te warm onder ,controleer wel paar x per dag ( heb mijn paard thuis staan ) morgen gaat de deken weer af .
Ik zou het gewoon ff proberen , misschien staat die van jou ook wel niet te warm onder een deken .

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:46

Gisteren was ik iets te lui en hij loopt altijd weg.Dus ik dacht laat maar op.Maar het was te heet en veel zweet onder de deken.O gram deken.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:49

Nee, jouw paard gaat dit niet waarderen...

Ook al is de deken 0grams, het is toch een laag. Hoe goed de deken ook is, hij ademt minder dan de vacht. Paard gaat geheid zweten. Kan je geen vliegendeken omdoen? Bijv de bucas buzz-off rain?

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:50

zo'n regendeken ademt echt slecht, hier ook drijfnat onder deken geweest als zon door brak na regen in de zomer, echt af te raden helaas.
Poetsen is toch leuk om te doen ;-). Als ze niet al te modderig zijn maar nat , even goede zweetdeken erop 20 minuten en bij mij staan ze dan droog en kan zand eraf geborsteld.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:53

Het zal dan aan mijn paard liggen, maar ik heb nog nooit een nat paard onder een zweetdeken gehad. Ook niet met 25 graden. Maar goed, misschien lijkt mijn paard op mij - ik zweet zelf ook niet in een regenjas :P

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:57

@sheran, ja, gek is dat, ik zweet mij ook dood in een regenjas, gaat helemaal plakken als ik korte mouwen aan heb *lol. Mijn paarden hebben altijd 24/7 buiten gestaan maar dus alleen met nattigheid+kou is het even regendeken erop, met zon wordt dat dus echt broeikaseffect ;-). Misschien heb ik wel baggerdekens hahaha.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 10:59

Ach, ik heb ook baggerdekens denk ik (goedkoopste). Maar ze hebben nooit direct de buitenstof op de huid, er zit altijd wel een klein laagje tussen. En misschien passen ze zo slecht dat er allemaal wind doorheen waait, haha. Een regenjas gaat bij mij trouwens wel plakken als ik korte mouwen aan heb, en dan krijg ik het ook koud. Maar als er een laag tussen zit dan is er niks aan de hand. Misschien is dat de truc? :P

ynid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:03

Ik gebruik ook een o grams regendeken. Mijn paard heeft een erg dun velletje en het geeft gewoon goede bescherming en een beetje warmte. Ik heb niet ontdekt dat mijn paard eronder zweet of dat het te warm is. Ook vandaag heb ik de regendeken op. Voor haar is dat heel fijn. Anders weet ik zeker dat ze veel eerder naar binnen zou willen. Dat kan ik goed aan haar zien. Nu staat ze rustig in de weide te grazen. ik heb haar wel bij huis en kan natuurlijk altijd gaan kijken als ik denk dat de deken af moet.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 11:11

Onze merrie staat nu onder een sweet itch hoody ( bosrijke omgeving/veel vliegjes) en op de stof na houdt deze deken haar heel netjes schoon.

Op regenachtige dagen zoals vandaag wissel ik hem met een regendeken, maar op zonnige dagen boven de 14 graden staat ze echt te verplakken onder dat regendeken.

Het liefst zou ik haar zonder hebben, maar helaas stikt het hier van de #%^ vliegjes

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 12:01

Bedankt voor jullie meningen en tips!!

Iemand ervaring met de Bucas buzz-of rain??

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:42

Verschild per paard en per 0 grams regen deken ik wissel tussen katoenen zomer deken en 0 grams regen maar mijn paard niet snel zweterig en heb ze aan huis dus wisselen is makkelijk vliegendeken ook al geprobeerd ipv katoenen zomer maar daar klets nat onder en onder katoentje droog terweil buur paard wel zeet daar onder

Independant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:52

Als het slechter weer is wind, regen etc zou je kunnen kiezen om je paard een 0 grams regendeken op te doen. Boven de 15 graden staat mijn paard meestal zonder. Zeker van de zomer is het anders veel te warm.