wie zit op school en betaalt zn eigen paard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

wie zit op school en betaalt zn eigen paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 23:45

jah nou jah...dit is mijn vraag dus..
ik werk nu een jaartje..maar wil in september toch weer naar school..nu ik dus werk koop ik over een paar maandjes saampjes met mijn mama een E pony..maar wie zit er dus op school en moet dan net als ik de helft of he paard helemaal zelf betalen???

Karaat_the_newforest op Instagram


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:56

OK, ik zat op school en betaalde elke maand de helft van de stalkostten.
Extra's voor mijn paard en dingen die ik er bij wilden hebben moest ik *tenzij het kerst was Haha! * zelf betalen.

Is wel even moeilijk, al je vriendinnen gaan naar het strand en uit terwijl ik op zaterdag hard aan het werk was op de markt om mijn paardje te kunnen bekostigen....maar uiteindelijk haal je er toch een heleboel plezier uit

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:59

ik ben verwend Bloos

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 23:59

Nimmedor schreef:
ik ben verwend Bloos


Ik ben jaloers Haha! Knipoog

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 00:14

Ik betaal een gedeelte me,
maar ben ook behoorlijk verwend.
Ze betalen de halve stalling, da en hoefsmid.
De rest moet ik zelf voor werken en mijn oma sponsord me Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 01:19

mag ik je oma lenen??
neej toch bedakt voor reacties Haha! ben nog steedfs benieuwd hoe andere mensen het voor elkaar krijgen Haha!

Karaat_the_newforest op Instagram

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 01:58

Nu niet meer, maar ik heb het wel jaren gedaan. Het is behoorlijk zwaar. Ik had 2 baantjes om haar te onderhouden. Op vrijdag/ zaterdagavond/nacht werkte ik op een partycentrum, en 3 avonden door de week werkte ik in een sportschool.
Was blij met de zomers, want weidegeld is zoveel lager dan stalgeld.
En daarnaast ging ik natuurlijk dagelijks op en neer om te mesten/rijden.
Mijn ouders betaalden niets mee en de stalling was ong 600 gulden. Daarnaast komen er natuurlijk nog dierenarts/ hoefsmid en andere kosten bij kijken.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 09:57

ik betaal mijn schoolgeld (hbo) en alle kosten voor mijn paardje zelf..
tja je moet er dingen voor laten, maar ik heb het er voor over!

Dag lieve mama...

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 10:03

Mijn ouders betalen stalling, hoefsmid en da. De rest moet ik zelf betalen, zoals tandarts, dekens, nieuw zadel (wat ik nu eindelijk na een half jaar bij elkaar heb gespaard Haha! ) Maar ook dingen voor mezelf moet ik nu zelf betalen zoals kleding/schoenen etc. Werken doe ik alleen in de vakantie's en omdat ik er normaal geen tijd voor heb, soms pas ik op. Voor mn lessen werk ik dan wel op zaterdag bij mn instructrice, als ik geen wedstrijd heb tenminste en als ik meer werk krijg ik er wel voor betaald. Ik moet er dus ook een hoop dingen voor laten, maar dat is mn paard alles waard! Moet ook wel zeggen dat ik nu veel beter met mn geld om ga, heeft t dus toch nog zn functie, een paard hebben!

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 10:10

Dit is mij laatste jaar aan het HBO ik hoop in augustus af te studeren. OM de kosten wat te drukken doen mijn ouders de helft van het stalgld, de rest doe ik allemaal zelf, dus hoefsmid DA-kosten etc. Ach, het is het waard. Je moet er wel iets voor over hebben. De aanschaf hb ik ook helemaal zelf gedaan, van het voorjaar staan er weer een aantal grote kostenposten gepland, dus ik ben inmiddels al druk aan het sparen.

...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 10:57

Ik heb Polly indertijd alleen gekocht (jaja shet). Ik moest toen 5 dagen in de week naar school en ik werkte 3 avonden in de week in een supermarkt. Betaalde zelf alles.

Nu werk ik ook nog 3 avonden in de week en hebben we 3 pony's. Mijn vriend betaald op dit moment het grootste deel tot ik de dierenarts heb afbetaald, gelukkig zijn ze heel schappelijk en mocht ik maandelijks een gedeelte betalen Lovers

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:10

Ik moet mijn paardje ook helemaal zelf onderhouden en zit ook op school: Hogeschool Zeeland.
Het is af en toe zwaar, als er bijv grote partij hooi wordt geleverd, hij is ziek, hoefsmid komt en ze komen voor aantal maanden brok brengen.... Maar dan mag ik het geld gelukkig bij mijn ouders lenen. Ik ga vanaf nu meer werken en dan komt het wel goed.
Maar ik heb het er heel graag voor over!!!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:33

Ik ben nog verwend maarrr...
Als ik 16 ben moet ik gaan werken en zeker de helft van de stallingskosten betalen.
Ook leuke extraatjes voor hem moet ik dan zelf betalen (shabrakjes enz.), als het echt nodig is (bv. nieuw hoofdstel, of halster kapot ofzo) dan betalen m'n ouders het.

Ik vind dit wel goed geregeld dan. Ik heb immers ook het plezier ervan, dus vind het niet meer dan redelijk om gewoon mee te betalen

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:40

ik zit op school, werk 8 uurtjes in de week, en ik krijg soms de stalling, soms betaal ik t zelf, wat wel de bedoeling is, t gaat gewoon over en weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:50

Ik heb 2 banen (zodat ik ook nog wat over hou) Mijn ouders mij zusje en ik hebben iedre eenderde van Lucky betaald en met sinterklaas kreeg ik als cadeau dat ze de helft van d stalling zouden betalen!!

Hoefsmid, wormenkuur, da enz.. moet ik wel zelf betalen... En idd als ik iets wil, nieuw dekje ofzo meestal voor kerst of verjaardag!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 13:54

ik betaal alles zelf al vanaf mn 16de en heb zelf ook de pony moeten kopen, toen met mn zusje en nu heb ik een helemaal eigen gekocth en die andere is van mn zusje.
ik betaal alles zadel spullen stalling hoefsmid wedstrijden, startkaart, lessen allee de dierenarts niet maar ze is verzekerd
en hele opgaven zit nu eerste jaat hbo en het is zeker zwaar als je student bent alles te betalen

niets is onmogelijk voor hen die willen

Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 14:45

Ik heb mijn twee pony's zelf gekocht en ik onderhoud ze ook zelf...
Vind ik niet meer dan normaal trouwens.
Mijn hengstveulen staat in de opfok (50€ per maand inclusief bekappen, inenten, ontwormen en bijvoeren) en mijn Shetlander staat hier op de wei.

Edit Tong uitsteken : Ik studeer trouwens nog ja...ik doe mijn eerste kandidatuur Vertaler/Tolk.

Animals are not ours to eat, wear, or experiment on...

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 14:49

stalling betaald mijn moeder aan het begin van het jaar de helft mee (ik betaal per jaar stalling) Verder betaal ik ook zoveel mogelijk mee. Zoals smid, en da. Maar soms betalen mijn ouders dus ook wel wat. Zo moest ik bijvoorbeel dop paard ahoy een fel rood dekje van mijn moeder halen, op haar kosten Schijnheilig

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 14:55

Ik betaal ook alles zelf. Maar het scheelt dat ik veel dingen samen met mijn zusje betaal, zoals wei en hooi.

Maar hoefsmid, veearts, e.d. zijn natuurlijk wel helemaal alleen voor mijn kosten.

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 15:37

Moet alles zelf betalen maar ga dan ook niet meer naar school
Zit soms best wel ff in de zenuwen of ik het allemaal wel ga redden maar gelukkig heb ik wel meelevende ouders die zo hier en daar een beetje sponseren

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:13

Ik heb mijn eigen paard gekocht en ik ben 15 (toen was ik ook 15) nu ben ik even werkloos en betaalt mijn vader alles maar dat moet ik ook weer teurgbetalen. Als ik weer een baan heb betaalt mijn vader weer €83 per maand mee, geld wat ik normaal dus voor les enzo zou betalen (nouja wat meer dan.. Tong uitsteken)

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

happylover13
Berichten: 237
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:14

ik betaal ook mijn eigen paard en ik zit op school ik doe krantjes gooien al 4 jaar maar ik betaal allen de wei,stal. geld

I love happy

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:19

Saskia9 schreef:
mag ik je oma lenen??
neej toch bedakt voor reacties Haha! ben nog steedfs benieuwd hoe andere mensen het voor elkaar krijgen Haha!

Als enigste kleindochter wil ik haar lekker egoïstisch voor mezelf houden Tong uitsteken

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:25

Ik zou graag een paard kopen, maar ik studeer nog en kan het (net) niet opbrengen. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die 8 uurtjes per week werken en daarvan een paard kunnen betalen. Verdienen die zoveel of hebben die hun paard zo goedkoop staan?

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 17:33

Ik betaal ook alles zelf ik heb Sweety 3 jaar geleden gekregen maar de rest moet ik allemaal zelf betalen smit, da, voer, zadel..... Maar ik zeg er wel bij dat ik 1 groot geluk heb ik heb een wei die ik niet moet betalen die mensen willen dat de wei er verzorgd bij ligt dat doen de paarden en 1s per jaar moet ik de haag snoeien. Behalve Sweety heb ik ook nog 2 prairiehondjes en 4 binnekort 6 ratten die voledig onder mijn kosten vallen. Ik ga hiervoor zondags werken in een taverne om alles te betalen. En ik studeer dus ook nog in Geel op de hogeschool.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, LiDi, miranda83, OleJon, sammyvriend en 15 bezoekers