Paarden container, ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Christelx

Paarden container, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 17:49

Hoihoi,

Ik mag eindelijk een eigen paard *\o/* en die gaat dan naar mijn huidige stal(verzorgpaarden). Maar aangezien er geen boxen vrij zijn op het moment, komt er een container. Nu heb ik al op internet naar informatie gezocht, maar ben ik alleen niks wijzer geworden -O-
Dus mijn vraag: wie heeft er ervaring met een paardencontainer? en hoe groot is jouw paard en hoe groot is jouw container? Een foto zou ook fijn zijn! :D

Alvast bedankt!
Groetjes..

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:55

Een grote pony, klein paard past in een zeecontainer. Een groot paard zou ik persoonlijk niet in een container zetten. Nadelen van een container zijn in de zomermaanden veel hitte door het vele metaal wat gebruikt wordt.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:56

Ik heb 2 paarden en 2 pony's in een container staan.
Grootste paard is 1.70 en heeft een stal van 2,5 x 6 meter. Dit zijn eigenlijk 2 stallen. Zij krijgt binnenkort een veulen.
Anderen staan in een stal van 2,5 x 3 of 2,5 x 3,5.
Paard van 1.58, pony van 1.16 en shetlander.

Mijn paarden staan wel gehele dag buiten, winters tot ongeveer 5 uur en in de zomer bij goed weer tot een uur of half 10.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 17:57

op google zoeken naar stalcontainer en je vindt heel veel afbeeldingen

Christelx

Re: Paarden container, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 18:31

Oke, ik zat daar zelf ook al aan te denken, dat het zomers erg warm is, maar is het in de winter dan ook niet erg koud? ik ben opzoek naar een paard van ongeveer 1,75. Dat paard zou dan dus eigenlijk te groot zijn?

Killian1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 18:56

Ik heb een paard van 1.63 in een container staan (tijdelijk totdat er een andere stal vrijkomt). Dat gaat wel maar tis wat krap. Nadeel van een container is dat het erg ondiep is dus een paard van 1.75 kan zich amper omdraaien. De breedte is ok maar tis niet ideaal... En ik vind als het waait dat het door de hele container waait, moet je wel goed opletten dat je paard niet kouvat als het straks weer kouder wordt...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:01

1.75 is te groot voor een container.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:01

Mijn paard staat nu in een container met een uitloopje er voor. Maar hij is maar 1.48. 1.73 lijkt mij erg krap in een container qua draaien / liggen.

container met plat dak is zeker erg warm in de zomer. Container waar paard in staat heeft dakje + afdakje. Eerder container met plat dak, dat was zomers niet te doen.

huppiejuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:13

Mijn paard stond jaren geleden in een container, maar ik vond het niks. Inderdaad in de zomer erg warm, de bodem werd vaak glad omdat de urine niet zo goed wordt afgevoerd als bij een normale box, en ik vind de boxdeur niet zo stevig als bij een reguliere box. Let er in elk geval op dat je, als je je paard er toch in zet, ALTIJD zowel de bovenste als de onderste knip dicht doet van de boxdeur. Ik heb een keer meegemaakt dat een paard in een zeecontainer ging rollen, doordat het wat krap was met z'n achterbeen tegen de boxdeur trapte, waardoor de deur een beetje week aan de onderkant en hij met zijn been klem kwam te zitten tussen de dichte boxdeur. Paard is afgemaakt...

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:17

Mijn paarden 1van 1,68 en 1 van 1,73 staan ook in de winter snachts in een containerstal en dat gaat prima ze kunnen er ook in liggen en heb er eigenlijk geen nadelen nog van.
Die van ons zijn geïsoleerd dus worden niet heet of ijskoud.
Nu ze dag en nacht buiten staan dient hij als schuilstal.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:18

Ligt er aan hoe lang en vaak hij/zij er in staat.
Die van mij was 1.50 en stond er 's winters 's nachts in, overdag op de wei. Zomers 24/7 buiten.
Langer op stal vind ik ook niet kunnen.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:20

Toen ik mijn eigen stal had had ik een stalcontainer van 12 meter dit waren dan 4 boxen.

Heb er wel foto van op moment dat we hem weg haalde.
Bij ons zat er nog een hele aanbouw aan.

Afbeelding

(Bovendeuren waren er overigens ook hoor maar die hadden we eraf gehaalt.)

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:20

Er zijn ook high cube containers en deze zijn 2,90 hoog ipv 2,50 en dat is maar 40 cm maar scheelt echt heeeeel veeeeeel

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:22

huppiejuppie schreef:
Mijn paard stond jaren geleden in een container, maar ik vond het niks. Inderdaad in de zomer erg warm, de bodem werd vaak glad omdat de urine niet zo goed wordt afgevoerd als bij een normale box, en ik vind de boxdeur niet zo stevig als bij een reguliere box. Let er in elk geval op dat je, als je je paard er toch in zet, ALTIJD zowel de bovenste als de onderste knip dicht doet van de boxdeur. Ik heb een keer meegemaakt dat een paard in een zeecontainer ging rollen, doordat het wat krap was met z'n achterbeen tegen de boxdeur trapte, waardoor de deur een beetje week aan de onderkant en hij met zijn been klem kwam te zitten tussen de dichte boxdeur. Paard is afgemaakt...

Dan had die waarschijnlijk houten deuren ? Wij hadden gewoon ijzeren erin zitten :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 19:28

Mijn paard heeft een tijdje een container uitloopstal gehad met een ander paard, beide 1.64m

De zijkant was open gemaakt, hij kon wel dicht, maar we hadden hem altijd open staan.
Op de bodem lagen rubber staltegels, dat was dus nooit glad.
Aan de voorkant van de stal (eigenlijk de zijkant van de container) was een harde uitloop en daarnaast een zandpaddock. De container had een dak waarmee de hitte grotendeels buiten gehouden werd en daardoor liep de overkapping verder door dan de container zelf en er was LED verlichting in gemonteerd.

Het was een prima ding, de paarden sliepen vooral in het zand, maar als het regende of juist heet was gingen ze in de container staan. Als het droog was ging het draadje naar de wei ook open, dan konden ze helemaal kiezen wat ze wilden.

Voor de indruk een paar foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

huppiejuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:58

dravergekkie schreef:
huppiejuppie schreef:

Dan had die waarschijnlijk houten deuren ? Wij hadden gewoon ijzeren erin zitten :)

Nee hoor: ijzeren deuren. Maar een paard dat rolt kan echt heel hard trappen, en hij had dus tussen de onderkant van die ijzeren deur getrapt. Echt zo vreselijk. :( Kan natuurlijk met alle soorten boxen/deuren gebeuren, maar voor mij hoort het dus nu echt bij containerboxen.