Ik ben in het bezit van een super quarterhengst en een kleine shet.
Momenteel staan ze bij mensen aan huis, die 4 mooie stallen hebben een grote wei en een buitenbak.
Mijn hengst is de braafste vd hele wereld, geen bijtert, niet trappen, niet dominant, alleen kan hij dus niet op de wei, niet samen met anderen, maar ook niet naast anderen, hij blijft lopen, totdat ik een gestrest, bezweet paardje heb, dat geen enkel plezier of voordeel heeft gehad aan zijn weidegang...
Ik moet overigens erbij zetten, dat hij 15 jaar is en 13 jaar op een manege gestaan heeft, waar hij continue maar in zijn stal stond en alleen maar buiten kwam als ik er was.
Deze 13 jaar is hij niet mijn eigendom geweest, maar vd staleigenaar, ik mocht verder alles met hem doen, alleen ook daar was geen weide mogelijkheid en de enkele keren dat het ging, omdat er niemand anders buiten was, stond hij na een kwartiertje al te zenuwen dat hij weer naar binnen wilde, ik zat er overigens altijd bij, om te voorkomen dat er problemen konden ontstaan met andere weidebezoekers.
Waar hij nu staat is weidegang helaas na verschillende mogelijkheden geprobeerd te hebben ook geen optie.
Tevens heb ik door omstandigheden helaas minder loon (blijvend) en ga ik ze naar mijn huis halen.
Ik heb 600 vierkante meter, wat ik kan onderverdelen in 3 stukken, maar wat wel open kan, zodat, als hij eens wil rennen de mogelijkheid heeft hiervoor, alhoewel hij liever lui dan moe is..haha
Verder staat de stal, hooiopslag en mestafvoer niet op deze 600 meter.
Ik wil een gedeelte paddock maken, voor als het te nat is op t gras, dat ze toch naar buiten kunnen.
Mijn vraag is wat jullie zouden doen, meer gras of meer paddock???
Ze worden overigens gewoon gevoerd, dus ze hoeven vh land niet te leven.
Ik hoef geen rijbak, want we rijden altijd buiten.
Zelf denk ik aan een 100 tot 150 vierkante meter paddock, maar wat zijn jullie meningen of ideeën?
Normaliter zou ik zelf zeggen, dat deze ruimte ongeschikt is om een paard te houden, maar gezien de omstandigheden en zijn karakter, denk ik dat het hier best kan, dit ook na overleg en advies van andere paardenmensen.
Ik heb de afgelopen weken me helemaal suf gelezen op bokt over alles wat met paard aan huis te maken heeft en ook met weinig ruimte.
Mijn standpunt en vraag vloeit dan ook voort uit, wat is beter, 24 uur per dag op stal of lekker thuis en 600 meter ter beschikking hebben, ook al heb ik nu minder geld, weg gaan mijn beesten niet en ik zal alles doen om het goed te doen voor ze, dus graag een eerlijk advies en geen negatieve antwoorden, die heb ik hier genoeg gelezen.
Dus als je wil antwoorden, dat het te klein is en ik zoveel hectare per paard moet hebben, hou het aub voor je, ik wil graag goede adviezen en tips!!
Ik ben heel erg benieuwd!!!
Alvast bedankt namens ons 3tjes