Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Xyris schreef:Alleen paddock paradise (en mijn grijze brein ergens ook) zegt dat paarden nog veel schaarser moeten leven als op "paardengras".
Citaat:Ik weet hoe je een weide verrijkt, gewoon flink bemesten en water geven, et voila. Alleen hoe verarm je een land zonder kale plekken aan te leggen?
Xyris schreef:Als je een stukje in de geschiedenis kijkt van het paard http://www.paddockparadise.eu/nl/oorsprong-natuurlijk-paarden-houden/great-basin (en het plaatje) hebben ze het toch over drogere vlakten.
Andere plantensoorten kan je natuurlijk ook inzaaien of stukken land af zetten waar bloemen/kruiden etc zodat ze de kans krijgen om zaad te vormen en uit te zaaien zonder dat de paarden ze aanvreten. Dan zou je dus geen kale plekken nodig hebben (wat ik ook niet zou willen).
En thanks voor de verduidelijking met oog op bemestingDe wilg is ook een goede tip.
Koper schreef:safina schreef:Dus als je je vegetatie aan wilt passen, zou ik eerder kijken naar wat hier in de omgeving aan mogelijk geschikte gebieden is. En die vegetatie gebruiken.
Die zijn er niet. Niet in Nederland. In West-Europa moet je denk ik richting Hebriden of IJsland denken.
Xyris schreef:Haha zoals het er nu uit ziet vertrek ik met een paar jaar naar Zweden, maar buiten een paar planten om is de vegetatie daar ook niet zo veel anders (in midden zweden dan) maar ontzettend veel tips en tricks in ieder geval, ik kan er wel wat mee ^^ (of laat ik het zo zeggen, ik moet er heel veel mee anders komt er niks terecht van mijn visie haha)