slowfeeder rooster gaten te groot

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lukka63

slowfeeder rooster gaten te groot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 08:02

willen jullie eens mee denken

wij hebben een grote groene bak(bedaf)met rooster van 5x5.
Nu onze ijslanders ook een paar uur op de wei gaan krijgen ze minder hooi,trekken er hele plukken uit en zijn zo klaar.

Nu heb ik van de week voordroog onder rooster gedaan en daarop geweekt hooi in net op 2 punten vast,nou daar doen ze een tijdje over hele nacht,nadeel ze trekken net er doorheen.
en wat daar onder zit krijgen ze er niet makkelijk uit.

Ik vind op zich het rooster met vullen erg makkelijk,dus dat heeft voorkeur boven een los net erin .het vastzetten is met slechte rug een vervelend karwei.

zou ik bv een net over het rooster kunnen spannen maar hoe zet ik dat dan vast ?

en hoe klein mag de maaswijdte zijn ,wat mij betreft mogen ze er sprietjes uit trekken,ze krijgen altijd eerst de kans om gewoon te eten daarna mogen ze wat mij betreft er zolang mogelijk over doen.

ik hoor graag creatieve oplossing

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:13

Een net over het rooster of precies onder het rooster gaat meestal prima. Je kunt het vastzetten met tyrips. De maas zou ik op 3 bij 3 doen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: slowfeeder rooster gaten te groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:16

Met strotouw een net met kleine mazen knopen. Kost niets werkt fantastisch!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 13:42

angela

daar dacht ik ook aan
heb jij enig idee hoe groot de maas van aanhangernet van bv action is

Maartje1990

Re: slowfeeder rooster gaten te groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:48

die zou ik niet kopen, prutkwaliteit op www.barefoot-saddle.nl kun je ook stukken net van 2x2 kopen. Als je dit gewoon vastknoopt met strotouwtjes of tiraps dan kun je gewoon het op dezelfde manier blijven gebruiken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:00

lukka63 schreef:
angela

daar dacht ik ook aan
heb jij enig idee hoe groot de maas van aanhangernet van bv action is

geen idee, maar mijn pony doet met een aanhanger net van de action 3x zo lang met zijn hooi als vrij snaaien (lees inhaleren). Nu heeft hij bij de laatste controle s avonds nog hooi over voor de nacht (5 uur is de volgende voerronde), daarvoor kwam ik soms om 21.00h op stal en had hij alles op (vandaar ook slowfeeder gemaakt.. want 21.00-5.00h vond ik wel erg lang.. meneer krijgt 2x 11-12 kilo per keer op zijn 550 kg dus dat is ruim voldoende)

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 16:59

12 kilo per keer oepsss en dan ook nog paar uur in mals gras dan kan ik de ijslanders rollen ,die krijgen nu 6 kilo pp ,en dan voer ik al ruim volgens dierenarts.
zijn ook net ietsje te dik