Het weideseizoen is weer gestart en ook hier gaan de paardjes terug 24/7 het land op en joepie wat zijn ze blij. We huren nu voor het vierde jaar een mooi stukje wei van 80are, hier proberen we ze zeker van mei tot augustus/september op te houden voor dit jaar. Andere jaren was dat van juni/juli tot eind oktober.
Gedurende de jaren hebben we wat geëxperimenteerd van weide indeling.. We begonnen met enkel paddock van 20x40 om ze af en toe een dagje op te zetten. Het jaar erop dezelfde paddock en over de lengte nog eens in 2. Vorig jaar een hele andere indeling, geprobeerd met het 3 slag systeem, maar dat was geen succes (iets met te weinig paaltjes voor een pad).
Dit jaar terug naar de tweede indeling met als extra strookbegrazing. Zondagmiddag gestart met de strook en gisterenmorgen mocht ik mijn paard al aan de andere kant van het draadje vissen, het gras is dus al op. De stukken die ze bij krijgen zijn 5 op 20 groot ongeveer. Is het dan normaal dat ik om de dag de draadjes moet gaan verzetten?
Even kort:
Do's
- om de dag het draadje verplaatsen?
- bijvoeren noodzakelijk? En gaat dit over hooi of mag dit ook enkel pulp met mengeling zijn (ivm rijden en wedstrijden).
Dont's
En wat moet ik absoluut vermijden?

Als er nog iets is wat ik vergeten te zeggen ben, sorry.
Alvast bedankt voor wie het leest!