Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AnneJ1995 schreef:Qua bewegingsvrijheid zou ik m wel t land op doen. Is een graasmasker niet een optie?
pillow schreef:AnneJ1995 schreef:Qua bewegingsvrijheid zou ik m wel t land op doen. Is een graasmasker niet een optie?
In een paddock kan hij toch ook bewegen? Mijn paard loopt zomers overdag op het land en staat s'nachts in de paddock. Komt op hetzelfde neer en is niks mis mee Ik zpu dan ook geen hooi geven, dan eet hij toch nog.
pillow schreef:AnneJ1995 schreef:Qua bewegingsvrijheid zou ik m wel t land op doen. Is een graasmasker niet een optie?
In een paddock kan hij toch ook bewegen? Mijn paard loopt zomers overdag op het land en staat s'nachts in de paddock. Komt op hetzelfde neer en is niks mis mee Ik zpu dan ook geen hooi geven, dan eet hij toch nog.
pillow schreef:Dat klopt, maar vaak is er meer ruimte voor een sprint in een weiland. Met 2 galopsprongen is een paard een gemiddelde paddock wel weer door, waardoor ze de benen dus niet echt lekker kunnen strekken.
jaime_andrea schreef:TS vermeld nergens Hoe groot of hoe klein de paddock is dus we kunnen niet oordelen dat paard zijn benen niet kan strekken.
Ik vind het persoonlijk een goede oplossing. Zo staat paard toch nogsteeds buiten. Hier in de randstad zouden ze er een moord voor doen om überhaupt buiten te staan...paddock of wei.
BillyBo schreef:Je kan ook bietenpulp geven voor je paard op het land te zetten.
Vol vezels en vult de maag waardoor je paard veel minder gras zal eten en dan dus langer op het land kan.
AnneJ1995 schreef:pillow schreef:
Dat klopt, maar vaak is er meer ruimte voor een sprint in een weiland. Met 2 galopsprongen is een paard een gemiddelde paddock wel weer door, waardoor ze de benen dus niet echt lekker kunnen strekken.
Citaat:Nu krijgt mijn shet voor 150kg bietenpulp en zij weegt 160 kg
Mijn Fell krijgt voor 200kg en weegt 420kg.