Heb al gezocht maar kom nergens sites/ winkels tegen waar bokkers ze kopen.
Maak je ze zelf, zo ja van wat en hoe? Waar koop je ze?
Had een mooie gezien op MP maar die is helaas al verkocht.
Ik wil mijn fjord en evt shetlander ervoor zetten en dan de bak, paddock en het weiland slepen.
Heb op MP wel banden gezien, maar banden en paletten lijken me zo ontzettend licht. We hebben een zware bak, houtsnippers en zand en een weiland met veel steen(puin) een pallet en band glijden hier gewoon overheen lijkt mij.
ioontje
Geplaatst: 18-05-15 19:30
Noordmachines in Marum, maar die zijn wel voor achter de tractor/minitractor ............ Het werkt wel heel erg mooi; je kunt het 'net' namelijk omdraaien en dan heb je of een 'vlakke' kant of een kant met pennen...........
Aangezien ik niet de eigenaar van het stuk ben, ben pensionklant, wil ik het te paard doen en het liefst niet al te duur maken.
DPTomboy
Geplaatst: 18-05-15 19:40
Ik sleep onze bak met een pallet achter het paard. Op bokt staan een aantal advertenties van RWillems, daar staat bij dat ze ook een uitvoering voor achter het paard hebben. Deze wilde ik zelf eerst aanschaffen, maar ben nu tevreden met het resultaat van de pallet. Dus als je nog een pallet hebt liggen zou je dat eerst kunnen proberen.
Pasterza
Geplaatst: 18-05-15 19:41
Ik maak het zelf Is veel goedkoper dan nieuw of je moet tegen een tweedehandse aanlopen.
Heb daarvoor losse onderdelen gekocht bij een landbouwwinkel. De ijzeren ringen die er tussen moeten zul je zelf dicht moeten slaan en dat is een hels karwei. Vervolgens las je deze. Mijn weidesleep is iets van 1.10 bij 1.10 m geloof ik. 1e rij 4 'sterren', 2e rij 3 en 3e rij weer 4 sterren. Met daartussen al die ringen om de sterren te verbinden. Aan de bovenkant ook ringen die vervolgens aan een oude ijzeren driehoek ( was onderdeel was mijn eggen die bedoeld waren voor achter een paard) bevestigt wordt en die haak ik aan het zwenghout. Zwenghout is erg belangrijk! Kun je overigens ook zelf maken