Staart wassen met afwasmiddel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LisaXLoll

Staart wassen met afwasmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 13:00

Heb laatst de staart gewassen met afwasmiddel .. :+
Zou dit schadelijk zijn denken jullie ??
was wel weer mooi wit ..
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 17-05-15 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Afgesplitst en titel aangepast

Yenni

Re: haflinger staart wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:19

Dit topic komt uit 2011... :')

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 13:47

Lol , moet denk ik vaker kijken naar de datum van een topic :+ Sorryy

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:53

Maar om toch te antwoorden op je vraag: nee is volgens mij niet schadelijk ;)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:56

Beste voor je haf is van die paarse shampoo die bejaarden altijd gebruiken
gegarandeerd weer mooie blonde staart
ook groene biotex werkt goed maar dat moet jeheel goed uitspoelen, dus daar begin ik niet aan..
oh ja, heet zilvershampoo

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 11:51

Hihi, bedankt voor het toch antwoorden ;)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:53

afwasmiddel is niet echt goed voor de staart.......
je kan het wel gewoon doen met mensenshampoo.
groene zeep kan ook. maar wel heel goed uitspoelen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:21

Gignala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:48

is niet best! kan dingen veroorzaken zoals haaruitval...

Stampeltje

Re: Staart wassen met afwasmiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:54

Ik denk dat je voor een staart beter een milder product dan afwasmiddel kan gebruiken. Al zal dat voor een keer niet erg zijn geweest.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:23

Afwasmiddel ontvet en droogt ontzettend uit... Absoluut geen aanrader om een paardenstaart mee te wassen (was eens een keer je handen met afwasmiddel, dan voel je hoe het gaat trekken). Als je geen paardenshampoo wilt aanschaffen (of hondenshampoo, dat is hetzelfde), dan kun je altijd nog overwegen om hele simpele babyshampoo te gebruiken. Was de staart alleen niet te vaak, dat is niet nodig. Te allen tijde zeer goed uitspoelen!!!!

SMGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:03

Ik ben zelf kapper (op het mensenhoofd :') ) en ja, zelfs ik al kapper heb ooit een klant moeten wassen met afwasmiddel...
Sommige mensen smeren zoveel troep in hun haar, vette wax etc...
Bij paarden kan het voorkomen dat deze vol zit met mest, modder, zand etc, maar ga dan niet met afwasmiddel wassen, dat droogt enorm uit en naast het feit dat je staart vol klitten zit, droogt het de staartwortel uit waardoor het gaat irriteren en je paard gaat schuren...
Mocht het nou zo erg zijn, kan gebeuren, was het dan 2 of 3 keer, en zelfs nabehandelen met een conditioner zou ik aanraden, dat verzacht de boel weer.

TTheOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 12:43

Voor de staartjes hier proper te houden (zo'n 2 keer in het jaar) gebruik ik eigenlijk elk soort dierenshampoo die ik in huis heb,... Meestal is dat er dus specifiek voor paarden, soms gebruik ik die van de hondjes,... vergeelde of bruinere (lichtgekleurde) staarten krijg je terug wit met zilvershampoo (kruidvat bijvoorbeeld) bij elke shampoo moet je goed uitspoelen, ik gebruik nadien meestal nog een conditioner en als de staart begint te drogen spuit ik er nog wat doorkammer op. Afwasmiddel zou ik nooit gebruiken,... het is niet voor niets ontvettend, en haalt dus al het natuurlijk vet uit het haar en de huid van de staartaanzet,... ik ga mijn eigen hoofd toch ook niet wassen met dreft? Overigens denk je toch teveel of een verkeerde zeep gebruikt te hebben en krijg je die niet uitgespoeld dan kan een scheut azijn in het spoelwater wonderen doen,.. dit neutraliseert de zeep terug en zorgt er dus voor dat je paard niet gaat schuren door irritatie.

x_whitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:13

ik denk niet dat afwasmiddel erg goed is voor de staart en manen want het is erg agressief en er zijn denk ik niet voor niks speciale paarden shampoos. ik denk dat je beter een mildere kan gebruiken.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:17

Tuurlijk kan je wassen met afwasmiddel en een keertje is heus niet meteen schadelijk. ja het ontvet heel erg, maar da's soms wel zo fijn. staartwortel was ik sowieso nooit, alleen de onderkant dus en ik heb nog nooit een paard horen klagen dat z'n staart uiteinden te droog waren :+

Ik gebruik zelf ook heel soms afwasmiddel :+ Om echt te ontvetten (voor er een goed maskertje in gaat) volgens mijn kapper is een clearifying shampoo net zo 'agressief'.

SMGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 00:21

Collie2008 schreef:
Tuurlijk kan je wassen met afwasmiddel en een keertje is heus niet meteen schadelijk. ja het ontvet heel erg, maar da's soms wel zo fijn. staartwortel was ik sowieso nooit, alleen de onderkant dus en ik heb nog nooit een paard horen klagen dat z'n staart uiteinden te droog waren :+

Ik gebruik zelf ook heel soms afwasmiddel :+ Om echt te ontvetten (voor er een goed maskertje in gaat) volgens mijn kapper is een clearifying shampoo net zo 'agressief'.

Ik ben zelf ook kapper, en uit ervaring is afwasmiddel niet te vergelijken met een clearifying/deep cleanser shampoo. Een proffesionele kappersshampoo bevat geen schadelijke parfum, parabenen, sulfaten en silliconen. Het enige nadeel is dat de PH waarde zodanig verschilt van het haar en hoofdhuid dat deze enigsinds droog kan worden. Maar een clearifying/deep cleanser mag ook daadwerkelijk alleen gebruikt worden VOOR een permanent/kleurspoeling/straighten/keratine behandeling. En dat gebeurt meestal om de zoveel maanden. Kortom, of paarden shampoo, of mensen shampoo deze zonder de boosdoeners: sulfaten, parfum, silliconen en parabenen. Het liefst zonder alcohol. Ga even bij De Tuinen langs.