Kosten eigen weiland met paddock ed

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zandro

Kosten eigen weiland met paddock ed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 11:09

Beste menssen,

Omdat het mij maar niet lukt om een plekje voor mijn pony te zoeken die ik in gedachte heb (zeer kleinschalige stalling met buitenbak waarbij ze 24/7 buiten staan; wel met paddock). Ben ik langzaam aan het denken om zelf maar een stuk te kopen of te pachten en om te laten bouwen tot mijn ideale plekje.

Hoe zou dit uitzien?
- ongeveer 70 are tot 1 hectare land (totaal)
- hierbij een grote, goede schuilstal met hooi en stro opslag erbij aanleggen en stromend water en electriciteit
- met een goede, grote paddock die ook als rijbak gebruikt kan worden; liefst bij bijna alle weersomstandigheden

Ik heb echter niet zo'n goed idee van de kosten.

Wat zijn jullie hieraan kwijt geweest? Aan welke prijzen moet ik dan denken??? Ik woon in Zuid-Limburg.

Hoe meer reacties hoe beter :D :D :D

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:08

Als je een grondperceel zou kopen informeer vooraf bij de gemeente of je daar mag bouwene en pmaar plaatsen wat je zou willen. Wellicht niet, daarom is iets vinden ook zo moeilijk en zo ja vaak heel prijzig.

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 13:59

Hoi,

Klopt, ik weet dat ik moet informeren naar mogelijkheden om te mogen bouwen /er een stalling ed op te plaatsen. Waar het mij om gaat is dat ik bij mij in de omgeving geen enkele pensionstalling kan vinden doe 24/7 buiten aanbiedt en daarbij kleinschalig is.
Het is of enorm grootschalig met te kleine paddovks (en alle gevolgen van dien) maar merendeeels hier in het zuiden is stalling. 24/7 buiten met schuilstal en paddock en weide is zeer schaars.

De grondprijzen hier in de buurt ben ik wel bekend mee.

Dat aanleg van paddock ed duur is ben ik van op de hoogte. Ik vroeg mij alleen af hoe duur?

Hebben mensen dit zelf gedaan? Hoe duur was dit? en hoe bevalt dit nu nog?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:05

Ik heb dit, tja, prijzen, ligt er helemaal aan wat je ermee gaat doen.
Grootste probleem is het vinden van grond. dan een ander groot probleem of je erop mag bouwen ( al is het maar een afdakje mag eigenlijk nergens)
Ander probleem stroom!! Dan moet het al bij een huis liggen waar je stroom van mag hebben.
Water kun je makkelijk regelen, een waterput kun je laten slaan, dan handpomp erop of een benzine/diezel pomp.
Goede bak/ paddock helemaal afhankelijk van de grondsoort. met droge zandgrond is dat goed te doen zonder drainage etc, met klei moet je alweer drainage en ander zand gebruiken en ben je zo veel geld kwijt!

Jammer dat je te ver weg woont bij mij, ik heb een plekje vrij.

Als ik schat wat ik totaal aan stal, omheining bestraten etc krijt ben, ruw gegokt 3000 euro.
Dan heb je nog de kosten van pachten/ kopen , onderhoud, mest oplaten halen, hooi/ voordroog/brok en alle extra onkosten van reparaties, aanschaffen pomp etc etc ( en al het werk wat je eraan hebt, ik ben meer bezig met weideonderhoud en voer halen ed dan dat ik aan rijden toekom)

kiwiwitje

Re: Kosten eigen weiland met paddock ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:15

Wat je zegt betreft stroom, Als je bedoeld voor de omheining. Daar zijn apparaten/accu's voor. Dus dat hoeft geen probleem te zijn. Als je denkt aan verlichting of eventueel warm water moet je daar wel een oplossing voor vinden. Misschien een kleine aggregaat een optie?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:18

Maar gewone elektriciteit heb je niet zomaar even aangelegd als dat er niet is. ik zou het graag willen maar het enige huis in de buurt wil niet meehelpen. Als ik stroom wil hebben en zelf wil laten aanleggen ben ik minimaal 5000- euro kwijt.
Aggregaat kun je niet zomaar ergens neerzetten. Ik heb mijn stekkie niet helemaal buitenaf, ligt een huis bij maar pomp, aggregaat, aanhanger incl 3 sloten alles wordt weggehaald.

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 14:23

Hoi,

Klinkt niet alsof je het een tweede keer weer zou doen??

Wat zijn voor jou de totale kosten geweest? (mag via pb). Helaas is het hier in het Zuiden allemaal kleigrond; dus een paddock annex rijbak zou sowieso met drainage aangelegd moeten worden.

Kun je er, ondanks het werk, wel nog van henieten?

Ik wil dit sowieso niet alleen gaan doen, maar samen met mijn zus en dan daarnaast nog iemand zoeken die zijn of haar paard erbij wil stallen en daarbij wel bereid is de handen uit de mouwen te steken.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:33

wat verwacht je dat het zou gaan kosten?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:36

Bedoel je mij?

de kosten? In mijn geval geen idee, meer dan 3000- zowieso, buiten het onderhoud van alles en de pacht
Ik gok in jouw geval, met jouw plannen, omheining, stal, drainage, bak, minimaal 10.000 euro.

Ja, ik zou het opnieuw doen, zeker omdat ik nu 3 paarden heb staan die ik op pensionstalling niet zou kunnen betalen. Ik kan het op "mijn manier"doen, staan hele dagen buiten met open stallen. Geen geroddel ed.

Is alleen veel werk, zeker nu ik 2 kleine kinderen heb, 2 keer per dag erheen moet om te voeren, mest opruimen etc en ik de kinderen mee moet nemen. Ik heb laatste jaren vaak gedacht om weg te doen, zeker na allerlei diefstallen en tegenslagen. ben alleen bang dat ik spijt krijg om dan 1 paard op pension te houden en alleen te kunnen rijden en verder nergens meer controle op heb.

Het is meer werk/ geld dan veel mensen vooraf denken.
Hooi/ voordroog halen, omheining repareren, met bosmaaier gras kort houden ivm stroom, uitmesten, mesthoop leeg krijgen, onkruid bestrijden, bemesten, evt inzaaien/ doorzaaien.
Elke dag heengaan, weer of geen weer, met vakanties ed altijd vervanging regelen.

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 14:44

Hoi Lynn,

Sorry, ja, ik bedoelde jou. Fijn om te horen dat je het wel weer zou gaan doen.

Ik denk dat het voor mij alleen te veel werk zou worden omdat ik gewoon 32 uur werk. Met een paar mensen moet het volgens mij te doen zijn.

Qua kosten??? Ik weet het niet. Ik heb een stuk grond te koop gezien van 70 are voor 35.000. Zij zijn al met de prijs gezakt en zouden, denk ik, wel bereid zijn om nog verder met de prijs te zakken.

Via de verkoper (die aan de overkant woont) kunnen er dingen geregeld worden. Er is water en stroom via de buren; hetgeen de verkopende partij wel bereid is om over te bemiddelen.

Er staat een schuur van 10 bij 6 op; maar die is oud en moet vervangen worden.

Wat ik zou willen is een grote, nieuwe inloopstal plaatsen, met ruimte voor hooi en stro en om te poetsen. Ik denk dat een vergunning geen probleem is omdat er nu ook al wat staat?????

Verder wil ik dan het voorste gedeelte bestraten en daarachter een deel paddock annex rijbak laten aanleggen; gedraineerd.

Superwoman; Ik heb dus geen idee??? Ik denk alles bij elkaar nog zo'n 15.000 euro????

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:33

Lynn_Nikita schreef:
Maar gewone elektriciteit heb je niet zomaar even aangelegd als dat er niet is. ik zou het graag willen maar het enige huis in de buurt wil niet meehelpen. Als ik stroom wil hebben en zelf wil laten aanleggen ben ik minimaal 5000- euro kwijt.
Aggregaat kun je niet zomaar ergens neerzetten. Ik heb mijn stekkie niet helemaal buitenaf, ligt een huis bij maar pomp, aggregaat, aanhanger incl 3 sloten alles wordt weggehaald.

Dan heb je wel heel veel elektra liggen. Eventueel is een zonnepaneel te doen. Water kan via een grondwater pompje. Als die aggegraat er staat moet je hem wegwerken. Dat hij niet in het zicht staat en achter slot. Ding staat namelijk alleen aan als het donker is als je op stal staat.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:35

kiwiwitje schreef:
Lynn_Nikita schreef:

Dan heb je wel heel veel elektra liggen. Eventueel is een zonnepaneel te doen. Water kan via een grondwater pompje. Als die aggegraat er staat moet je hem wegwerken. Dat hij niet in het zicht staat en achter slot. Ding staat namelijk alleen aan als het donker is als je op stal staat.

Veel electra? Aggregaat en waterpomp sleep ik elke keer mee maar dat is niet heel handig. Is wel al 3 keer een aanhanger gestolen in de afgelopen 4 jaar. incl 3 sloten. Zijn toch dingen die je nodig hebt met eigen weiland.

Ook weggewerkt worden ze hier graag meegenomen ( grensgebied) Ze snuffelen gewoon overal om te kijken of er wat staat. Hele rol schapengaas is zelfs gejat

Ik heb verlichting via lampen die op accu werken, een looplamp, een mijnwerkerslampje ( xenos) en een tl lamp op accu van de gamma.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 15-05-15 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 15:36

Zandro schreef:
Hoi Lynn,

Sorry, ja, ik bedoelde jou. Fijn om te horen dat je het wel weer zou gaan doen.

Ik denk dat het voor mij alleen te veel werk zou worden omdat ik gewoon 32 uur werk. Met een paar mensen moet het volgens mij te doen zijn.

Qua kosten??? Ik weet het niet. Ik heb een stuk grond te koop gezien van 70 are voor 35.000. Zij zijn al met de prijs gezakt en zouden, denk ik, wel bereid zijn om nog verder met de prijs te zakken.

Via de verkoper (die aan de overkant woont) kunnen er dingen geregeld worden. Er is water en stroom via de buren; hetgeen de verkopende partij wel bereid is om over te bemiddelen.

Er staat een schuur van 10 bij 6 op; maar die is oud en moet vervangen worden.

Wat ik zou willen is een grote, nieuwe inloopstal plaatsen, met ruimte voor hooi en stro en om te poetsen. Ik denk dat een vergunning geen probleem is omdat er nu ook al wat staat?????

Verder wil ik dan het voorste gedeelte bestraten en daarachter een deel paddock annex rijbak laten aanleggen; gedraineerd.

Superwoman; Ik heb dus geen idee??? Ik denk alles bij elkaar nog zo'n 15.000 euro????

Met meerdere mensen kopen en onderhouden is hetw el echt van belang om alles goed op papier te zetten en hetzelfde beleid te hebben. Fijn dat er al een stal staat als deze legaal gebouwd is mag je dus opknappen. Stroom is ook erg fijn om te hebben, zou mij al veel gedoe schelen als ik dat had.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 18:22

Lynn_Nikita schreef:
kiwiwitje schreef:

***Maar gewone elektriciteit heb je niet zomaar even aangelegd als dat er niet is. ik zou het graag willen maar het enige huis in de buurt wil niet meehelpen. Als ik stroom wil hebben en zelf wil laten aanleggen ben ik minimaal 5000- euro kwijt.
Aggregaat kun je niet zomaar ergens neerzetten. Ik heb mijn stekkie niet helemaal buitenaf, ligt een huis bij maar pomp, aggregaat, aanhanger incl 3 sloten alles wordt weggehaald.****
Veel electra? Aggregaat en waterpomp sleep ik elke keer mee maar dat is niet heel handig. Is wel al 3 keer een aanhanger gestolen in de afgelopen 4 jaar. incl 3 sloten. Zijn toch dingen die je nodig hebt met eigen weiland.

Ook weggewerkt worden ze hier graag meegenomen ( grensgebied) Ze snuffelen gewoon overal om te kijken of er wat staat. Hele rol schapengaas is zelfs gejat

Ik heb verlichting via lampen die op accu werken, een looplamp, een mijnwerkerslampje ( xenos) en een tl lamp op accu van de gamma.

Niet dat het verder relevant meer is voor ts, Maar het geen onbekende taal voor mij, Voor kabel, Wandcontactdozen en een aantal tl buizen(die overigens makkelijk door led te vervangen zijn =goedkoper en meer licht) ben je krap aan 500 euro kwijt. En dan is het niet van het goedkoopste merk van de bouwmarkt. De weide stroom Is het best via een weide accu te doen. En dan kan de stroom verder via een kleine aggregaat gaan. Als dit gejat word ben ik benieuwd of je aggregaat wel verankerd staat. Dmv bijvoorbeeld een lasconstrucie. Voor dit stroomverbruik is geen grote nodig. Dus is de prijs, zo duur als je het zelf maakt.
Ik hoop dat we nu Ontopic verder kunnen gaan.