Meningen over massageborstels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lonni

Meningen over massageborstels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 21:22

Hoi!
Ik vraag me al een tijdje af of het nuttig is om een massageborstel te kopen (met grove rubberen noppen), wat is jullie mening hierover? Zijn er andere massageborstels die jullie fijner vinden?(graag met link waar te kopen ;) ) of is een gewone rosborstel ook prima?

Ik hoor het graag :D

debbiew

Re: Meningen over massageborstels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:14

Ik merkte dat mijn pony het op sommige plekken super fijn vond, die kon er echt van genieten, maar dat ik op andere plekken voorzichtig moest doen omdat hij daar gevoeliger van werd op de spieren. Maar over het algemeen vond mijn pony het wel fijne borstels :)

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 09:21

Wat voor soort/merk heb je? En denk je dat een rosborstel ongeveer hetzelfde principe heeft of is een massageborstel wel echt de moeite waard om aan te schaffen?

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:28

Ik gebruik altijd eerst een (Harry's horse) massageborstel voor ik met de andere borstels begin. Paardlief vindt het heerlijk! Ik heb ook wel een rosborstel, maar ik vind die wat te kleine 'karteltjes' hebben om echt even stevig te masseren.
Paarden masseren elkaar immers ook met hun tanden, zo'n rosborstel is daar niks bij!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:32

Ik heb er ook één (weet niet van wel merk) met van die grove noppen. Knollie kan daar echt wel van genieten, zeker als ze verhaart.
Niet overal op haar lijf, maar bijvoorbeeld langs haar rug, op d'r billen en op haar nek, dan staat ze echt met zo'n lekker hanglipje. <3

debbiew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:34

Een massageborstel heeft veel minder (wel dikkere) noppen dus de druk wordt anders verdeeld, waardoor het een andere werking heeft dan een rosborstel :) Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem niet heel vaak gebruik, zo af en toe vind ik het voor mn paard wel lekker maar ik gebruik hem zeker niet dagelijks. Mn oude instructrice gebruikte hem daarentegen wel regelmatig, dus dan zou hij zeker wel de moeite waard zijn om hem aan te schaffen! Ik kan diegene die ik had niet meer terugvinden op de site van de Divoza maar het was gewoon een simpele zwarte rubberen massageborstel, was ook niet heel duur volgens mij :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:47

De paarden die ik ermee poets vinden het heerlijk! 1 paard niet die vind er niks aan :n maar die poets ik er ook niet mee als het paard het niet lekker vind.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:19

Is het niet een idee om zo'n massageborstel te lenen van iemand? Dan kun je kijken wat je paardje er van vindt, maar zit je er niet gelijk aan vast. Als het in de smaak valt kun je er altijd nog één aanschaffen.
De meesten zijn vrij makkelijk weer schoon te maken (beetje Dettol oid en klaar), dus voor besmettingsgevaar zou ik het persoonlijk niet laten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:21

Hier gebruik ik er 1 voor mijn fjord in de verharings periode, dan is die ideaal om te ontharen.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:23

ik ben echt mega blij met mijn massage borstel.
kostte 1,10 bij van cranenbroek en gaat al meer dan een jaar mee en is nog heel goed.
ik kan uren lekker poetsen met die borstel en mijn paard vindt het heel fijn!
eigenlijk bedoelt voor mensen maar dat maakt niet uit.
https://www.google.nl/search?q=massage+ ... B302%3B350

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 17:58

Ik denk dat ik er toch wel een ga aanschaffen, idd de rosborstel vinden ze ook lekker maar ik denk dat het nog lekkerder kan :P als ze hard gewerkt hebben vinden ze het vaak heerlijk om nog even nageborsteld te worden :)

Annalovebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:36

je kan ook een massage borstel maken:

nodig:
washand(oude)
schapewol
lijm(die goed vastplakt)

heel makkelijk:
je lijmt 1 kant van de washand vol, en plak er schapewol op, leg er iets zwaars op, en haal het na een half uurtje eraf.
en klaarrrr

ps: schapewol zorgt ook voor de glans! :))

SMGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:43

Het concept van een massageborstel is erg fijn voor een paard, ieder paard wil wel gemasseerd worden.
Uit eigen ervaring weet ik dat het meestal niet als massage voelt, de massageborstels zijn meestal van rubber, en wanneer je met rubber over het lichaam van het paard gaat kan het zijn dat het een trekkerig gevoel geeft op de paardenhuid... Dus het is even kijken hoe je paard reageert :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:49

Ik gebruik de rosborstel en de manenborstel om paard op zijn lijf mee te masseren.
Heb er geen aparte massageborstel voor.

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 17:06

Ik had er ook altijd één, maar gebruikte hem niet zo vaak. Ik vond het zelf een onding, hij hield niet echt lekker vast. Alleen als het paard in de rui was, gebruikte ik hem wel af en toe :)