Vliegenmasker om op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ROCHELLEx

Vliegenmasker om op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 12:01

He hallo,

Mijn vraag is of jullie vliegenmaskers om laten in stal? Ik sta op een vrij grote stal waar ze wel lekker de hele dag buiten staan. En moet hiervoor een klein bedrag betalen als ik zijn masker op of af wil laten doen. Aan de ene kant vind ik het een beetje link en aan de andere kant kan het eigenlijk niet anders.

Ik hoor het graag!

oliviaxmandy

Re: Vliegenmasker om op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:03

Nee dat zou ik niet doen! Ik had dat een keer, toen ik de volgende dag terug kwam bleek dat mijn paard vast was komen te zitten en zo de hele nacht heeft moeten staan! :(

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:04

Wij doen een vliegenfrontriem in de stal als er veel vliegen zijn. Buiten wel een masker.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 12:04

BeSen schreef:
Wij doen een vliegenfrontriem in de stal als er veel vliegen zijn. Buiten wel een masker.

Ik heb echt een masker nodig, paard krijgt snel ontstoken ogen van de vliegen.

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:46

Toen mijn paard vorig jaar een ontstoken oog had heb ik ook het masker opgelaten en dat ging heel goed!

quintyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:10

ik zou het om laten en kijken hoe dat gaat this ook niet fijn als je paard een ontstoke oog krijgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:13

Ik laat hem om, hier in de stallen zit net zoveel aan vliegen als buiten.

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:17

Mijn paard heeft zijn masker ook altijd om wij hebben dan wel een loop stal en ze kan kiezen of ze binnen gaat staan maar juist iedere keer had ik hem af als het wel waaide dus nu altijd op en dat ze toen in de kliniek stond ook gezegd dat ik graag wou dat masker om bleef en dit vonden ze daar ook geen probleem . binnen heb je namelijk ook vliegen en stof enzo .

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:14

Die van ons heeft 'm in het vliegenseizoen ook om op stal (met uitloop), sinds vorig jaar, toen we 'm 's-avonds aantroffen met een gehavend flink dik oog. Gelukkig "alleen maar" z'n ooglid, en z'n wimpers weg, maar om erger te voorkomen moet ie dus zn masker om. Zelfde geldt overigens voor zijn vliegendeken, als hij maar even bloot staat gaat hij schuren. Het is niet anders, het gaat prima, alleen heeft z'n buurman 'm nu gesloopt, dat is dan wel weer even lastig. Maar zelf laat hij hem keurig zitten en krijgt er geen plekjes o.i.d. van.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 21:18

Die van mij heeft hem op stal ook om.

Door eiwitvlekjes in haar gezicht en de combinatie met zomerexceem heeft ze anders binnen 10 minuten echt jeuk en krabt ze aan de waterbak haar hoofd kapot. Zielig dus laat ik hem oP. Geen jeuk of wondjes en dat is het doel.

Stal heeft een buitenluik dus misschien dat het beter zou gaan in een binnenstal.

siilvia1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:39

Ik denk dat je paard hem op stal prima om kan laten mits hij het buiten stal al gewend is!

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:18

...en mits de stal gaaf afgewerkt is, d.w.z. dat je niet krijgt wat oliviaxmandy is overkomen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:21

De mijne mag nooit zonder masker ivm onstekingen aan het oog.
Gaat prima,als ze ergens aan blijft haken trekt ze het zo stuk.

thesoundxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:33

Bij ons valt het wel mee qua vliegen in de stal. Ik zou hem om laten en gewoon goed vastmaken zodat je paard zich niet kan verwonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:35

Ik zou dan zelfs liever een masker om laten als een frontriem, want die moet aan een halster vast, lijkt mij veel linker uiteindelijk. En ook ik heb die van mij tijdens haar ontstoken oog periodes , dag en nacht ook op stal met haar masker om laten staan, ging prima.

thesoundxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 20:42

Ben ik ook mee eens!